2010 Mammaen Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 Gutten vår på 14 mnd er en meget aktiv kar. Siden før han begynte å gå har trapper vært det morsomte han visste. Nå er ikke det så moro lenger. De siste ukene har det imidlertid vært veldig gøy å klatre opp på alle stoler og bord som han kommer over. I løpet av sekunder er han på kjøkkenbordet. Han klatrer på sofa, gjerder (i hagen), utemøbler,trappegrinden osv. Vi har måttet fjerne potteplanter og alt som er tilgjengelig i klatrehøyde. Det verste er egentlig kjøkkenbordet der det kan bli mye knall og fall og vondter om han faller ned. Vi må hele tiden lukke alle dører og føler at han må bevoktes hele tiden. Er det noen andre som har hatt en klatremus i hus som vet hvor lenge det varer? Er så hektisk (og skummelt) i denne perioden der de er svææært mobile men ikke forstår helt hva de driver med.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Her ga det seg litt før 1,5 års alder husker jeg (16-17 mnd ca).
kråkemamma Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Vår klatrer fortsatt. Han er 1,5 år. Det beste han vet er å danse på stuebordet .......
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Her gav det verste seg rundt 19-20 mnds alder, men hun klatrer fortsatt en del (er 2 år i dag). Nå har hun mer kontroll da.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 Sier som Arne Næss; Det er ikke jeg som har begynt å klatre, det er dere som har sluttet. Litt på siden, men.
The Bad Gal Skrevet 17. august 2011 #6 Skrevet 17. august 2011 Mi yngste er snart 19 mnd, hun har klatra fra hun var 7 mnd og klatrer fortsatt. Har heldigvis ikke prøvd seg på å klatre ut av senga si, men jeg kan støtt og stadig finne henne oppe på kjøkkenbenken mens hun står og forsyner seg med tyggis eller nammenam i overskapet... Det verste er at hun er så stille, som en liten, treg, vekselvarm reptil som bare smyger seg opp hvor det måtte være, må fotfølge henne hele tida. Sterk er hun også, så hun bare henger seg fast med fingrene, kaller henne bare for cliffhanger. Skummelt! I tillegg er hun tålmodig og ganske så gløgg, så hun gir seg ikke før hun har klart noe, om det er klatring, påkledning, kamera, hva som helst! *smått nervevrak*
det er berre mordi Skrevet 17. august 2011 #7 Skrevet 17. august 2011 Jenta mi blir kalt klatremusa i barnehagen.. Hun er høyt og lavt fortsatt - men er flink til å passe seg (etter et par uhell) Begynte da hun var 10 mnd og klatrer fortsatt. Er 22 mnd nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå