Gå til innhold

HVA har fungert for deg ang "kjerringråd" for å få i gang fødsel???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde sex, funket som F begge gangene, sist gang var ungen ute fire timer seinere!

Men jeg har forstått det sånn at man må være moden for at alle kjerringrådene skal funke.

2 dager før termin brukte jeg brystpumpa, ca. 20 min. på hvert bryst. Brystvortene var store som plommer etterpå. Kvelden etter startet riene. Kan godt hende det ikke hadde noe for seg, at fødselen hadde startet døgnet etter uansett. Men jeg har litt tro på det, og skal prøve denne gangen også. Det var det eneste kjerringrådet jeg prøvde. Sex er uaktuelt, kanel, ananas, fullmåne, fødepizza o.l. har jeg lite tro på.

Hei, jeg tror det litt psykisk, faktisk. For meg ihvertfall. Jeg venter alltid i det lengste med alt som jeg ikke har så lyst til.. Ikke alltid så lett å lure seg selv..

På den annen side; med barn 2, 12 dager over termin drakk jeg en flaske med lakserolje jeg hadde fått fra jordmoren min i USA. Grusomt kvalmt, men jeg ville ikke settes i gang eller ha keisersnitt. Jeg gjorde det på kvelden, så jeg kunne sove litt før det skjedde, og dattera mi ble født i 5-6 tida på morgenen. Det gikk som smurt, for å si det sånn. Jeg er ganske sikker på at lakseroljen satte i gang bevegelsene. Lykke til. Det kommer til å gå bra med deg. Håper du får en fin fødselsopplevelse, og føler at du "eier" fødselen, at den er din.

Mor til 3.

Annonse

2 uker før termin stimulerte jeg brystvortene i ca en time. Mens jeg holdt på startet riene for fullt og tulla var ute etter 2 timer.

Det er lurt å pakke fødebaggen før du prøver detta...

Sex fungerte! fire dager før termin :)

ser noen anbefaler lakserolje, dette advarer norske jordmødre mot da det kan gi så kraftige magekramper at fosteret ikke får nok oksygen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...