kinaputten Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 Lillemann er jo fra slutten av oktober og er derfor snart 10 mnd, hjelpes hvor fort tiden går, snart er det tid for å planlegge 1 års dag Her er det full fart fra tidlig til sent, sitter nesten ikke stille, alt skal pilles på og favoritten er at vi sier; nå kommer vi og tar deg og da kryper han avsted med 100 km i timen mens han ler høyt og hviner av fryd. Reiser seg opp overalt og trenger ikke mye å holde seg i, slipper seg hele tiden og står selv helt til han oppdager at, oi jeg holder meg ikke i noe også detter han ned. Han er ikke forsiktig av seg, noe som resulterer i små blåmerker etc. Han skal krype alle steder der han ikke må, feks ut i hagen. Svømme/bade er favoritt aktiviteten og han blir kjempeglad når jeg spør om vi skal svømme. En annen favoritt som kan sysselsette han lenge er å trille med ball, det kan han holde på med ganske lenge, han liker også at vi triller til hverandre. Klapping interesserer han ikke så mye, han har gjort det, men klappe seg på hodet er morsommere Liker ikke å bli tørket rundt munnen eller få ny bleie på. Elsker mat og vil smake på alt. Og endelig er han ikke lengre skeptiak til andre babyer og barn Hvordan står det til hos dere andre?
*Nøtta* Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Dagene går så utrolig fort! Vi leker og herjer og kooser oss sammen,lisjemor og jeg. hun blir 10 mnder på Tirsdag. Er veldig flink å leke seg selv,pusler på med alt som kan pusles på. Øver flittig på pinsettgrepet kan du si. Og har oppdaget at ting ikke er lov. Og STORler av meg når jeg "kjefter" på henne. Seriøst,hun skratter og prøver å krabbe bort når jeg kommer for å ta henne bort fra feks en ledning. Hvordan kan sååå små barn oppdage gleden ved å mobbe mammaen sånn?? De er veldig vanskelig å holde smilet tilbake når sånne ting skjer altså. Plutselig har de gått opp for meg hvordan barn kan bli møkkabortskjemt og sånn. Har begynt å vise mammaen sin at hun betyr noe for henne. Rett som det er så gir hun meg en spontan kos. <3 Smelt. Foreløpig er denne kosen forbeholdt meg og ene katten. Forøvrig den samme katten som hun eeeelsker å leke titt-bø-leken med. Spiser alt. Makker seg nesten NED av stellebordet. Prøver å kle på seg selv (jepp,hun GJØR faktisk det ) vil alltid prøve å dra på seg sokkene sine og buksen sin. Søte lille vesenet mitt. Bade er gøy,dusjhodet er skummelt! Kryper og står,slipper seg og deiser i bakken. Og klatrer! Herre som hun klatrer,for første gang er jeg betenkt til de ekstra brede vinduskarmene våre. Først klatres det opp i sofaen,så klatres det derfra opp i vinduskarmen. *sigh* For ikke å glemme hvor kjekkt det er å stå og hoppe på ting! Hoppe på leker som lager lyd,på tøyballen,på dukkene sine..og le-høyt og voldsomt. Jepp,jeg har ingen liten prinsesse,jeg har en rufsesara. :-D And I love it!! Liker god å trille tur,men enda kjekkere er det å få leke seg med andre barn. Da stråler det lille ansiktet opp. Viser hvor stor hun er,klapper søte, vinker hadetgodt og øver seg på high five. En sta liten frøken,som er veldig god og snill. Og litt var for høye lyder og ukjente omgivelser. Da er mamma god å ha.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 12. august 2011 #3 Skrevet 12. august 2011 Her har snuppelura nettopp fylt 10 mnd for ett par dager siden:) Tiden går så altfor fort og før jeg vet ordet av det er det tilbake i jobb om 1 måneds tid... Men men,vi nyter hver eneste dag og ingen dag er lik for å si det sånn! Hun er en meget aktiv liten frøken som ALDRI sitter stille. Vil ikke sette seg ned i vognen,stolen eller kjøre bil for DET har hun IKKE tid til.. He he Derfor skjønner dere kanskje at bleiebytting er helt håpløst å få til.. Så her går det kun i up&go for da kan hun sitte på fanget mens jeg tar den på Hun er også en STOOOOOR mamma dalt! Når det kommer til mat er hun blitt ganske alt spisende(heldigvis). Vi slet mye med middagsmaten,men HIPP er favoritten og selvfølgelig maten vi spiser:) Når hun er mett rister hun på hodet. He he Hun får fremdeles ganske mye pupp,men er på vei til å trappe ned til 4 ganger om dagen:) Hun er ett lite puppemonster! He he For 3 uker siden tok lille jenta mi sine aller første skritt(*stolt*)! Og nå går hun hele tiden(nesten uten fall) og smiler fra øre til øre:) Morsomt å se når hun gasser avgårde:) Hun ELSKER å danse,så vi hører mye på musikk. Lese/bla i bøker er også en favoritt:) Klapper i hendene,vinker når vi sier hade og lager en masse rare uttrykk som man ikke kan gjøre annet enn å smile av:) Brødrene sine vil hun også leke med,men ikke alltid hun er like velkommen inn i leken da hun har en tendens til å ødelegge... He he Er en liten skøyer så spent på hva hun finner på opp igjennom årene... Det var litt om rufsetufsa mi:) Morsomt å lese hvrdan andre med barn på samme alder har det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå