Gå til innhold

hva syns dere om navnet villemo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Willemo er et nvn jeg lett kunne ha brukt..

Ser for meg en sprelsk liten dame med krøllet hår og viltre påfunn...

Husker ikke personligheten til Willemo i Isfolket...Hmm, på tide å lese serien igjen???...Men det er da søren meg minst 25 år siden jeg las den....

ja, det er vel slik...

såg på navneguiden at det muligens er margit sandemo som har funnet opp navnet, så det er nok veldig isfolket, men det er no ikke alle som har lest isfolket vel..;) og vil det alltid bare være ett isfolket navn....?

Hi

Det er et Isfolket-navn.

Så om jeg hadde møtt en liten Villemo, ville jeg automatisk tenkt at hun hadde en mamma som likte serien.. Det er en veldig "tenårings-serie" da, så jeg synes det er merkelig å kalle opp datteren sin etter en bokserie man leste som tenåring.

Men hadde det vært en liten Villemo i omgangskretsen til datteren min ville jeg absolutt ikke holdt det mot henne at jeg ikke ville valgt navnet selv ;)

Annonse

Jeg har navnet øverst på min liste hvis jeg skal få en jente til! har lest sagaen om isfolket og liker navnet. det er også 2 stykker til i denne byen som heter det.

til deg som mener det er en tenårings serie, hvorfor mener du det? omtrent alle jeg kjenner har lest den serien. og jeg fikk bøkene av min mor og leste den i en alder av 22!

synes ikke navnet blir som pippi langstrømpe akkurat da. men..

Det er en tenåringsserie fordi det er en historie som fenger veldig unge mennesker ;)

Jeg leste den selv i slutten av tenårene og elsket den, er vel på samme måte som tenåringene i dag elsker vampyr-seriene?

Bare for moro skyld prøvde jeg å lese en av bøkene på nytt i en alder av 35 og ble virkelig overrasket over hvor "dårlig" den er skrevet, skikkelig dårlig språk osv. Så jeg lar serien stå i kjellerstua, vil ikke lese den en gang til og ødelegge de gode minnene jeg har fra den...

Hilsen anonym som kalte den en tenåringsserie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...