Gå til innhold

Hvor mye sover deres små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har visst fått ei sovedukke;)

Er 10 dager og sover hele tiden. Og i dag har jeg måtte vekke henne to ganger for å sørge for at hun får i seg mat...

Kjenner jeg blir litt bekymret, selv om jeg vet nyfødte sover mye. Er jo min tredje, men guttene har vært mye mer våken og krevd mat ofte...

Videoannonse
Annonse
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Hei hei :) Mini er riktig nok 6 månder nå straks. men første 4 ukene var han så og si konstant i søvn.. Kunne gå lange tider mellom maten, om vi ikke vekket han for mat (vekta økte normalt, så det skjedde ikke ofte at han ble vekt) Han sov over bading, bleieskift og det å bli lagt i senga si for natta. Var alltid usikker, men han var rett og slett en sove baby, kunne noen ganger sove opp til 20 timer i døgnet..

Etter første månden ble han litt mer våken, ikke så mye, men litt hvertall. Og i dag er vi heldige om han sover 20 min på en dag, i over i går sov han kun 10 minutter..

Skrevet

det hørtes fint ut:) nyyt det! min baby sov veeeldig lite på dagen..ti min her og ti min der for så og gå over til 30 min dupper rundt 4 mnd alder..ikke før nå 9mnd sover han 1-2 timer i strekk på dagen..

men han sover stort sett hele natten da så kan ikke klage..;)

Skrevet

Sånn var min gutt også de første ukene.. så fikk han kolikk og sov INGENTING (føltes hvertfall sånn), de 2 neste mnd.

Nå er han snart 11 mnd gammel, og sover 13-15 timer i strekk hver natt =)

(det har han forsåvidt gjort siden han blei ferdig med kolikken ved 3 mndr alder..)

Skrevet

Forsøk å nyte det og få deg godt med søvn selv om du kan. Det er ganske vanlig i begynnelsen at de sover mye. Det gjorde min lille også. Han hadde gulsot, så han var ekstra trøtt og sov eller spiste (helst i halvsøvne) det meste av dagene de første 6 ukene. De kvikner mer og mer til etterhvert.

Nå er han 6 måneder og sover stort sett to hviler i løpet av dagen, en på 1,5 time og en på ca. 45 minutter. Noen ganger har han en til på 45 minutter om han står opp veldig tidlig. Så legges han i 19-tiden og sover da til en gang mellom 6 og 7.30. Han våkner konsekvent ca. en halvtime etter han er lagt for mer melk, men så sover han til neste dag. Dette begynte han med da han var ca. 2 måneder og har holdt det sånn siden. Håper bare det fortsetter. :-)

Skrevet

Mi lille jente er 15 dager idag og sover også kjempemasse!! Førstemann var utrolig urolig og sov max 30 minutt om ganga så er veldig uvant å ha ei lita ei som lett sover 3 timer i strekk. I tillegg er hun bare våken 1 gang om natta (foreløpig ihvertfall...). Må si at jeg nyter d når hun sover så mye og kan ikke tro at vi kommer til å være like heldige når hun nærmer seg 6 ukers alder...

Så lenge de går fint opp i vekt så er d heldigvis ingenting å uroe seg for, mi har gått opp 500gram på ei uke så tydelig at jeg har fløte i puppene!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...