Gå til innhold

Når fikk barnet/barna dine mobiltelefon, og..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eldste fikk da han begynte i 3.klasse. Han fikk fordi han sluttet på sfo og skulle være alene hjemme et par timer på ettermiddagen etter skolen. Synes det var greit å kunne få tak i han, og han kunne bare sende meg en melding når han gikk til kamerater o.l. (fint å slippe et utall av telefoner hjemmefra når en er på jobb).

Lillebror begynner i 2.klasse nå og jeg tror nok han kommer til å få telefon dette skoleåret. Han har flere venner som bor lenger unna, og han er veldig sosial. Han kan stikke til en kamerat, og ende opp et helt annet sted. Så jeg ser at det tvinger seg frem et behov her. Han er også "skater" så han flyter litt mellom div parkeringsplasser for å øve på skateboardet, greit å slippe kjøre rundt å lete etter han.

Eldste har kontantkort, også har vi selvfølgelig fri familie så han ringer gratis til oss foreldrene. Har ingen spesielle restriksjoner, han bruker telefonen lite til kamerater, han bruker den til å høre på musikk og ringe oss foreldrene. Kjøper et kontantkort på 300 kroner hver fjerde måned omtrent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...