Gå til innhold

Kinderegg på lørdager til 1 åring!? Ja eller nei.. U/T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, har barnet behov for det? Eller er det fordi dere som foreldre synes at det virker som kos for barnet?

Nei ville heller satset på et fristende fruktfat i den alderen

Skrevet

Ikke leken ihvertfall, det er jo altfor mye småbiter.

Ingen skade om de får sjokoladen hvis du har lyst til å gi lørdagsgodteri.

Jeg har en ettåring selv, og han får smake på det meste når vi har noe godt, men jeg kommer ikke til å innføre fast lørdagsgodt til ham før han blir ganske mye større.

Skrevet

Nei. Unødvendig med godteri så tidlig, pluss at leken som følger med ikke er egnet for så små barn. Rosiner?

Skrevet

Betyr ikke U/T uten tekst..? tja ja.. ;p

Skrevet

Det spørs jo litt om h*n har eldre søsken. Hvis h*n har det, syns jeg det er helt ok at minsten også får litt godis på lørdagen. Hvis det er snakk om et enebarn, hadde jeg nok ventet litt.

Men ikke noen big deal uansett, mener nå jeg. Må bli helt opp til hva foreldrene syns er greit:)

Skrevet

selvfølgelig ikke....for noe tull!!!!

Skrevet

hvorfor ikke tenker jeg. et kinderegg på lørdag skader ingenting, og hvis 1 åringen er minste i en søskenflokk, så er det litt kjedelig å bli sittende med reven gulrot og eple mens søsken(e) spiser sjokkis og laban...

Dog har ikke vår sønn fått lørdagsgodt før nå i det siste, og han er 3 år. Han har selvsagt fårr godteri før, men ikke en fast dag. Har mest vært i anledninger når det er godteri, som bursdag osv. Men nå får han som sagt lørdagsgodt. Han er enebarn da, nestemann begynner nok tidligere ;)

Skrevet

Vi har gitt 1 åringen her en kjærlighet på pinne noen ganger. Den koser han seg med lenge.. Vet ikke om det er så mye bedre enn sjokolade men han har iallefall tendens til å sluke i seg sjokoladen så fort han kan for så å hyle etter mer.. Da syns jeg det er bedre å gi han den ene kjærligheten en gang i blandt og at han heller koser seg lenge med den.

Skrevet

Kinderegg og kjærlighet på pinne har en viss kvelningsfare, bør ikke gid til barn under 3 år. Så det syns jeg ikke man bør gi. Men en kindersjokolade skulle vel være greit om dere syns det er på tide å introdusere søtsaker.

Skrevet

Jeg mener nei. Men så har ikke min 3 åring startet med lørdagsgodt enda heller så vet ikke hvor objektiv jeg er. Hva i hmmelens navn skal en 1 åring ha sjokolade for? han blir like ekstatisk for et fruktnett! Skjønner ikke hvorfor man skal dytte på barna sine ting for å oppfylle egne behov egentlig?

Skrevet

Nei.

Her begynte barnet med lørdagsgodt da det var 4 1/2

Skrevet

Om det er førstemann, så ser eg ikkje vitsen. Har ikkje tenkt å innføre lørdagsgodt til toåringen min på ei god stund enno. Men om 1 åringen har eldre søsken som et lørdagsgodt, og difor vil ha han/ho og, så ser eg ikkje det heilt store problemet. Men ta ut leiken og del opp egget.

Skrevet

så lenge du ikke gir h*n leken så! Litt sjokolade skader absolutt ikke!

Skrevet

Det var vel ingen tekst i hovedinnlegget 19:51, så lang nese til deg.

Svar til HI.

Så lenge hun ikke viser interresse for snop, så la vær.

Gi litt frukt i stedet.

Det kommer fort den tiden da det blir nok godt på de små, så vent i det lengste.

Skrevet

Da er det like greit å kjøpe den kindersjokkisen som er formet som en liten avlang plate

Skrevet

vel, det er jo absolutt ikke direkte skadelig (så lenge du passer på ang leken), og jeg bryr meg ikke om hva andre gjør- er det greit for deg, så er det greit for meg at DIN unge får det.

Men JEG ser ikke poenget med å gi et så lite barn godteri sånn fast, de har jo ikke noe behov for det. Eneste måtte være om de har eldre søsken som får.

Jenta mi på 2,5 har selvsagt fått smake litt godteri iblant, men aldri fast, og aldri så ofte som en gang i uka.

Skrevet

Nei, jeg gir lite sjokolade til ungen. Fordi det er så grisete. Hun får kjeks og får smake på is, kake og ting som vi har kontroll over.

Så små barn trenger ikke godteri.. Jeg synes nå ikke barn generelt trenger godteri. Ikke jeg heller, men jeg klarer jo ikke holde fingrene av fatet.

Skrevet

Nei - ser ikke vitsen.

Skrevet

Jenta mi har fått godteri siden hun fylte ett år. Ser ikke vitsen med å følge "boka" helt slavisk når hun faktisk koser seg med det, slik jeg gjør selv.

Mens hun ser på drømmehagen kan det hende jeg gir henne saft (redusert sukkerinnhold) og en godisbit eller to om vi har det tilgjengelig.

Men overdriver aldri. Vi har ikke faste godisdager, så når jeg har godtefri periode så får ikke hun noe heller. Hun er enebarn.

Det er sant at hun blir like glad for oppskåren frukt som godteri, det blir jeg også til en viss grad:-)

Skrevet

Oj.... Man gir ikke kjærlighet på pinne til små barn altså!!!!

Skrevet

Skader vel ikke andre enn den som vil være perfekt mor/far..

Herregud da, slappa..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...