Gå til innhold

Noen som drikker pepsi max her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye drikker dere om dagen? Er så glad i boksene jeg.Drikker to om dagen.Er det for mye?Skader ikke baby håper jeg.

Fortsetter under...

Skrevet

Er hverken glad i Pepsi max eller Cola Light. Jeg blir liksom bare törstere av aa drikke det.

Naa skal jeg ikke väre skraasikker her; men mener at det er like greit aa drikke vanlig Cola (Om det ikke er for smakens skyld da) for de sötstoffene som er i light-produktene blir för eller siden registrert som sukker i kroppen allikevel.

Best aa sjekke litt om det. Google det kanskje?

Uansett er ikke brus hver dag bra for hverken deg eller babyen. Men bevares, det er jo andre ting som er värre!

Alt med maate :)

Skrevet

Jupp jeg gjør det, men det blir lite nå for jeg får så halsbrann av kullsyren. Så det begrenser seg selv. Men anbefalingene er ikke mer enn 1 liter pr dag. Dette forutsetter at du ikke drikker kaffe eller andre koffeinholdige drikker. Så tror neppe 2 bokser pr dag er skadelig..

Skrevet

JA. Er totalt avhengig av pepsi max! Før jeg ble gravid kunne jeg drikke 1,5-litersflaske pr dag. Jeg drikker også kaffe.

Jeg har prøvd å holde meg innenfor grensen av koffein pr dag, men det er ikke alltid jeg klarer å holde den. Noen dager blir det to kopper kaffe og to til tre kopper med pepsi :/

Jeg prøver å la vær men det er ikke lett. Så tenker jeg også at dette er ikke det værste man kan gjøre under graviditet.

Skal ta meg et glass nå til kveldskos :P

Skrevet

Lite pepsi max denne gang, men forrige gang drakk jeg og sikker 1,5liter... :o

Men jeg er avhengig av en Starbucks kaffe om dagen!!!*namnam*

Men jeg heller mot vanlig brus denne gang, derav aspartam som ikke er helt bra. Miljø messig og... *litt snål jeg da*

Skrevet

Jeg har vært veldig glad i Pepsi Max før jeg ble gravid, men etter at jeg leste en artikkel om at aspartam "tørker ut" livmoren eller noe sånt har jeg kuttet det så og si helt ut. Det er visst ikke bra for gravide... (kan visst også påvirke for tidlig fødsel også). Jeg drikker heller nå sukker-brus når jeg først drikke brus. Drikker nesten bare vann nå da, selv om jeg er glad i brus! ;-) men det er som det blir sagt; alt med måte. Jeg har bare valgt å være streng med meg selv. ;-)

Annonse

Skrevet

Forrige svangerskap gikk jeg til adipol på riksen. Der ble jeg fult opp av ernæringsfysiolog og jordmor. Jeg var helt avhenig av Pepsi Max. Jeg fikk beskjed om at dersom jeg ikke drakk mer enn en halv litervar det ikke skadelig for fosteret. Hun sa også at det var bedre med light brus enn vanlig. Jeg fødte på termin og fikk en sønn på 3315 g. Det skal sies at jeg drakk enten vann eller Max.

I dette svangerskap liker jeg ikke Pepsi max.... Savner det....

Så du kan nok drikke dine to bokser med god samvittighet.

Skrevet

Ja, det gjør jeg :) drikker ca 1 liter Tab Extra (er vel det samme)

Er så drit lei av å høre om alt som er farlig i dag. Tror det finnes verre ting. Synes enkelte er helt hysteriske i dag.

Jeg fødte i 1995 - da hadde vi ikke internett... Heldigvis! Tror det kan bli for mye informasjon. Man blir jo helt overnervøs.

Måtte bare få det ut...Puuh

Nei, kos deg med Pepsi max'en du :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...