Gå til innhold

Dere som gir flaske til deres 2mnd gamle baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i bryllup og trenger å pumpe meg og sette igjen melk til barnevakta. Men jeg lurer på:

Hvor mye melk trengs per måltid? Jeg ammer jo og aner ikke hvor mye han får i seg da. Ikke redd det skal bli for mye, men redd det blir for lite hvis jeg ikke vet dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det er sikkert forskjellig fra baby til baby men min tar ca 100 ml per måltid. Kan sikkert ta mer også med flaske, da kjenner de ikke at de er mette alltid. Kan jo evt gi MME, hvis du synes det er greit. Min sønn er 9 uker og tar fra 100-120 ml per måltid av det. (på kvelden)

Skrevet

Viste nettopp til denne linken i et annet innlegg: http://ammehjelpen.no/artikkel/167/langsom-flaskemating

Det vil kanskje hindra at babyen spiser for mye.

Når det er sagt så tar min baby på 1 mnd og 4 kg glatt 120 mm hvis hun får flaske, og det varier enormt mellom babyer. Så bare pump ut alt du kan og ha mme også tilgjengelig just in case.

Skrevet

Min sønn er 3uker imorgen og spiser 120ml MME til hvert måltid. Pump mest mulig så er du sikker på at det ikke blir for lite :)

Skrevet

Pumpe mest mulig og ha mme i bakhånd. I tilfelle han nekter å spise ei flaske. den må jo helles ut.

Noen har veldig kaloririk melk, andre ikke, så det er vanskelig for andre å svare på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...