Gå til innhold

Hvor mange dyner trenger babyen?

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangs (som dere sikkert skjønner:) og lurer på hvor mange dyner jeg skal kjøpe inn til babyen? Lille jenta kommer i november så har kjøpt helårspose til å ha i vogna. Trenger man mange dyner i tilfelle hun gulper mye?

Og så har jeg sett sånne soveposer som man kan bruke som et alternativ til dyner. Synes dette ser veldig greit ut da hun ikke risikerer å få dyna over hodet eller sparke den av seg. Noen som har erfarin med slike?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143472164-hvor-mange-dyner-trenger-babyen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gulpet 6 ganger i løpet av sitt første leveår. Fikk aldri brukt horden med gulpekluter jeg hadde kjøpt.... Ei heller nødvendig med 2 dyner (en til vogn og en til seng) Min ble født i januar. Siden babyen kommer i nov. ville jeg foreløpig kjøpt bare en dyne. Så kanskje en til våren - men da må du kansjke kjøpe 80x100 dyne.

Jeg skulle aller helst hatt 5 dyner i den minste størrelsen. Har to vogner og 3 vugger (stort hus). Men kom frem til at det fikk holde med 2 i hver av de minste størrelsene. Før har jeg hatt 2 i den misnte størrelsen og en i den nesten, men da var jeg alltid på let etter en dyne. La typisk i vognen i bilen og en lå til vask med gulp på. Du kan jo se det litt ann etterhvert om du ikke er glad i å bruke penger på ting du kanskje ikke får så mye bruk for. Men jeg syns faktisk det er greit å ha en egen dyne til vognen når en er på kjøpesenter, selv om man bruker pose ute om vinteren.

Babyen liker å føle seg innpakket, også rundt hodet og ansikt. Så jeg syns det blir for mye med både en slik pose og dyne. Lite koselig å bare ligge i en slik pose med armene utenfor. Men vet flere som syns det fungerer veldig godt så slipper en problemet med at babyen sparker av seg dyna. Min erfaring er at babysvøp i stedet for pysjamas er veldig greit. De er mye tynnere og babyen ligger omtrent på samme måte som i livmora. De finnes i forskjellige tykkelser, jeg foretrekker sommervariantene og så sommerdundyne oppå.

http://www.summerinfant.com/Products/Nursery/Swaddle-Me---Speciality-Blankets/SwaddleMe®/100--Cotton/SwaddleMe®-Cotton-(5).aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...