Gå til innhold

Dere andre som har 4 (eller flere) barn...

Anbefalte innlegg

Får dere masse reaksjoner på antallet når dere møter nye mennesker? Og hva er den vanligste reaksjonen dere evt får?

Jeg tror ikke det har skjedd en eneste gang at jeg har møtt ett nytt menneske som jeg har fortalt antall barn til som _ikke_ har reagert synlig på antallet med unntak av andre med like mange eller flere barn. Bare lurer på om alle firebarnsmødre (og de med flere) opplever det samme?

Aller mest vanlig reaksjon er at øynene sperres opp, de drar pusten dypt inn og generelt ser veldig overrasket ut, så sier de ting som "oi...:

".. det er sprekt!"

".. du må ha det travelt!"

"... blir ikke det veldig travelt?"

".. du har i hvertfall ikke fritidsproblemer"

"... kan jeg spørre om hvor gammel du er?"

"..tuller du? Det hadde jeg aldri gjettet"

og en sjelden gang noe i duren

".. ååå så koselig! Jeg vil også ha mange barn en gang. Er det like fantastisk som det høres ut som?"

Høres dette kjent ut, eller får dere andre type kommentarer?

Fortsetter under...

Det har nok litt med deg som person og.

Du er ungdommelig, sprek og slank.

En firebarnsmor skal liksom være ei dame som går rundt i joggebukse og er helt ferdig med selkskaps liv og evnen til igjen å forføre en mann.

For fire barn i seg selv er ikke så woow. Men det er hvordan du passer inn i bildet som er litt woow.

Hmm, vet ikke om jeg er helt enig i det. Kjenner en del andre med fire barn, og de aller fleste er spreke og slanke. Jeg er kanskje litt yngre kanskje enn det som er vanlig for å ha fire barn (var 28 år når nr 4 kom), så den ser jeg, men ellers så er jo de fleste kommentarene mest rettet mot hvor travelt det må være med fire barn og ikke meg som person.

Jeg er bare 3barns mamma selv, men vokst opp i en søskenflokk på 4 barn, var de som reagerte og mamma sier hun fikk endel kommentarer og spørsmål som: Er det ikke travelt, har dere aldri tid for dere selv osv osv. Og det stemte nok til en viss grad, for det var litt travelt for mamma og de hadde ikke all verdens tid for seg selv. Men siden det var litt aldersprik mellom nr 2 og 3 så hjalp jo vi store til endel med både barnepass, middag, husarbeid osv, etter nok mas fra mor vel å merke ;-)

Jeg for min del synes det er mer enn nok travelt med 3 barn, begynner å bli lettere nå da, men så har jeg som min mor en mann som jobber mye borte og ikke akkurat er tilgjengelig i hverdagen slik som mange andre fedre er. Er nok en av grunnene til at det for min del er totalt uaktuelt å få flere barn slik vår situasjon er, hadde han vært mer hjemme så kunne jeg gjerne fått et til, for når han er her så er han virkelig en støtte og tar like mye ansvar som det jeg gjør.

Får forresten en del kommentarer jeg også om at 3 barn er mye og om det ikke er travelt og nye bekjentskaper blir overrasket når jeg sier jeg har tre barn, sier det ikke ser sånn ut og lurer også på hvor gammel jeg er, særlig når jeg sier jeg har en tenåring..hehe

Annonse

Jeg leste for en stund siden at det er ressurssterke familier som får mange barn. Hyggelig lesing siden vi har 4, er i fulle jobber og jeg tar videreutdanning. Det krever jo sitt av energi og organisering og jeg ser at det ikke er for alle. Selv får jeg energi av denne flokken, vi er en sammensveiset gjeng. At andre synes det høres voldomst ut synes jeg bare er gøy :)

Jeg venter mitt 5 barn no og det er spesielt siden det er vår føste jentebarn på vei.

Har ikkje merket no reaksjoner men er 40 år når barnet blir født. Var 16 år når mitt første barn kom til verden så han skal bere vår datter fram til dåpen.

Folk veit at vi har høg økonomi og klarer og fø opp så mangen barn.

Annonse

Jeg har 5 barn, og får alle de kommentarene du får Alva:-)

Veldig mangen som kommenterer at det ikke ser ut som jeg har 5 barn, og det er jo litt kjekt.

Bare hyggelige kommentarer da. Hugser jeg fikk en spydig kommentar da jeg ventet nummer 3, men slike gidder jeg ikke bruke energi på.

Jeg som skal oppdra denne gjengen, og jeg koser meg!

Jeghar 5 barn.

Får hele tiden høre at jeg er så tøff. Jeg synest ikke selv at jeg er det. Og joda det er travelt med 5 barn,hjem, jobb og studier, men det går jo helt fint. Er ikke verre for meg enn for andre.

Får litt følelse av at jeg ikke har lov til å være sliten ettersom det er min egen feil at jeg har så mange barn. Har du 2 eller 3 har du lov å klage litt og være sliten av og til, men har du flere barn -ja da er det ikke lov. Forstå det den som kan.

Er en del som får hakeslipp når jeg forteller hvor mange barn jeg har, eller som måper når de ser hvor mange som ramler ut av bilen hehe.

Andre menn synst mest synd på mannen min -av en eller annen grunn.

Får en del kommentarer ja. Spessielt på alderen. Var 32 da jeg fikk nr 5. De fleste andre får jo enten første eller andremann i den alderen der, så folk blir nok litt overrasket ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...