Gå til innhold

costamummy&mini bamsen - SE HIT ER DU SNILL :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Det brødoppskrift som du har lagt ut på blogget ditt, kan jeg bytte ut 2 dl hirseflak med noe annet?! Tror det vil bli et problem å få taki det her jeg bor, for det er ikke akkurat verdens navle. Flyttet hit pga den store kjærleiken... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :) ja du kan trikse og mikse som du vil, bruk bare mere havregryn feks. Siste brødene jeg laget inneholdt bare hvetemel, sammalt hvete og havregryn, de ble veldig gode de også, hadde ikke annet mel i huset etter ferien og her nede kan man ikke lagre mel så lenge om sommeren pga fuktigheten i luften.

Steketiden kan variere litt, har fått tilbakemeldinger fra andre som har vært nødt til å steke brødene lengre, kommer ann på ovnen, bare bank på det og test om det er ferdig.

Lykke til og si fra hva du syntes :)

Skrevet

Supert, skal se om jeg får tid til å prøve det ut i helga :) Og send meg gjerne de alternative brød oppskriftene som du har pøsket ut når du manglet div. ingredienser. Kjekt å ha dem i bakhold når man plutselig mangler 1 eller flere ingredienser hjemme :) Takk for hjelpa forresten. God helg til deg og dine, og kos deg =)

Skrevet

Må bare si takk og skryte litt av brødet ditt, Costamummy! Det er kjempegodt for store og minsten på 6 mnd. Fikk dog litt problemer med mengden deig i forhold til den bakebollen jeg har. Gikk over til en oppvaskbalje! Og så fløt det fullstendig over de to formene ved heving. Trur kanskje du har litt mer orntlige saker på kjøkkenet enn jeg. :-)

Skrevet

jeg setter deigen i en oppvaskbalje jeg også, har også begynt med å øke mengden sånn at jeg baker i tre former siden det går mye brød her i huset :)

Et annet tips er å bruke en våt kniv eller slikkepott til å stryke over deigen når man har hatt den oppi formene, sånn at man får en glattere overflate før etterheving og steking.

Takk for skryt forresten, det blir jeg glad for :D

Skrevet

Når du skal øke mengde til 3 former, tar du å øke oppskriften med 3:2 av alt da? I flg februarmamma så var det voldsomme av deigmengde fra før av til 2 brød former...

Skrevet

jeg slenger som oftest bare nedi på slump :) Men de siste jeg bakte som ble 3 brød hadde jeg 1 kg hvetemel, 1 kg grovt og masse havregryn, omtrent en pk vil jeg tro også masser av vann siden havregrynene trekker til seg masse vann.

Jeg får veie og måle neste gang :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Huff, jeg som skulle prøve ut dette brødoppskrift og gi deg tilbakemelding, men dessverre har jeg ikke kommet meg så langt. Har nemlig hatt mye å gjøre her i heimet i det siste, driver og pusser opp rommet til lille nurket. Litt av et styr må jeg si, men det blir bra når jeg endelig blir ferdig ;)

Når det gjelder steketida, hvor lenge måtte de andre steke brødene sine? Tenkte jeg skulle prøve dette ut i morgen.. Håper brødene blir like gode som dine.... :)

Skrevet

FEBRUARMAMMA:

Jeg kjøpte faktisk bakebolle som egner til brødbaking (nok til å lage 4 brød med) på Europris for 2 - 3 år siden. Et stort bolle med egne lokk på =)

Skrevet

hei :)

Stekes i rundt en time eller litt mere, men bank på dem og da skal de høres hule ut.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...