Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd/har anbefalinger til sittestol/lekestol til disse små? Jeg vet det er fyfy å sette de små før de kan sitte selv, men har en liten som er illsint når han blir lagt på gulvet for tiden. Han er bare fornøyd når har får sitte på armen/skulderen til mor, evt. hvis jeg holder ham i hendene slik at han får sitte o.l. Men det er litt vel tungt å bære en liten klump på 9 kilo hele dagen, så jeg trenger noe som kan avlaste litt som ikke innebærer å legge ham på gulvet/babygymmen hver gang. Vi har vippestol, men den prøver han bare å komme utav, så den er han visst også lei av.

Begynner å tære på energien til mor med en liten som hyyyler på gulvet når mor bare må gjøre et par ting, som å spise og gå på do.

Andre forslag er også velkomne. :-)

Han er forresten 6 måneder og sterk, men ikke helt der at han sitter selv helt enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken vippestol har du? Baby bjørn er helt genial hvis du ikke har prøvd :)

Skrevet

min fikk sitte litt i matstolen i kortere perioder da han var på den alderen, har to stoler, en tripp trapp og en fra ikea med bord forran, glimrende til å sette sånne sugekopp leker fast i og mini var fornøyd. Han liker fremdeles godt å sitte der mens mor gjør noe hurtig, tar den med ut i hagen sånn at han kan se mens jeg vanner blomster etc :)

Skrevet

støtt med et rullet håndkle feks til å starte med :)

Skrevet

Det er den vi har. Den er ikke interresant nok virker det som. Han begynner å kjefte nesten med en gang, for så å gå over til hyling. Bruker den når jeg tilbereder mat til ham, med en for vippende på stolen for at han skal være rolig lenge nok. Har prøvd å gi ham flere leker mens han sitter der, men det meste blir slengt veggimellom. Liten hissigpropp rett og slett. :-)

Skrevet

Har Tripp trapp her, så kanskje snart på tide å bytte ut newborn setet med det vanlige. Han liker ikke newborn setet one særlig heller. Rare lille ungen min. :-)

Skrevet

Vi har akkurat fjernet det New Born setet i vår tripp trapp. Og lillemann på 6 mnd ble strålende fornøyd med det!! :) Nå sitter han nesten selv uten å tippe frem og tilbake og til siden uten ekstra polstring også, så ser ut som det er god trening for balansen ;)

Skrevet

Høres ut som det kan være en løsning for å få laget seg litt mat ihvertfall. Har kjøpt pute også, så han burde vel sitte rimelig stødig. Han er ikke særlig vinglete og sitter helt fint om jeg bare holder hendene hans. I dag fikk vi unnagjort middagen med å ha ham I vippestolen, hvor mor måtte ha en fot og vippe med og si weeee hele tiden. Lite praktisk, men hva gjør man ikke for litt fred. Regner derimot ikke at det er den mest praktiske løsningen I lengden og heller ikke for å få gått på do. :-)

Skrevet

Min lille er 2 maaneder naa, saa han er jo veldig liten, men vi har Baby Bjoern hjemme og denne fra Titanium Baby hos mormor.

http://www.klikk.no/foreldre/article258820.ece

Sistnevnte er egentlig ikke noe utenom det vanlige og har sett veldig mange i lignende stil overalt, men den er god fordi den kan legges veldig flat og babyen sover godt i den i sine smaa dubber utover dagen. (den kan ogsaa gynges litt) Dette synes jeg ikke han kan i Baby Bjoern sin, fordi der blir han veldig sittende selv om den ligger i laveste stilling, og jeg er litt redd for aa la han sitte for lenge i den pga ryggen. Ellers er den veldig god til han blir litt eldre og kan gynge seg selv med bare litt bevegelse, og naar han foerst sitter i den sitter han godt og har god og myk stoette.

Skrevet

Drømmen,

Takk for tipset. Litt usikker på om det er nok dessverre. Blir litt som babygymen, bare I en liggestol. Virker her som han vil opp og se og vil komme seg rundt. Mye frustrasjon her I gården for tiden. Ligger mye med rumpa I været og prøver å krabbe, men kommer ingen vei.

På den linken var det en annen som så litt mer ut som det jeg tenkte på. Men det er jo ihvertfall typisk fyfy greie. Den het Precious planet, blue sky jumparoo. Hadde han fått dumpe litt I en sånn hadde han nok vært fornøyd, men så var det denne ergonomien da. + at den var latterlig dyr akkurat den da. :-)

Skrevet

Jada, det med latterlig dyr er jo noe å tenke på, for de vokser fort ut av disse stolene. Men kanskje har dere planer om fler barn, så den kan gå i arv... eller den kan selges... Angående de andre stolene som er billigere, jeg tok bort "stæsjet", slik at jeg satt igjen med en vibrerende stol. Da kunne baby sitte og se seg rundt, og vibrere i stedet for at jeg hipset på ham på armen. For oss funket det veldig bra. Min første baby måtte over i sportvogn da han var 6 mnd av samme grunn, han var en våken liten type og ble veldig frustrert av å ligge nede, ville opp og se.

Det er fyfy for ergonomien er absolutt noe å ha i bakhodet, men det er jo ikke snakk om at babyen skal sitte i timesvis i en stol, det er jo bare for korte perioder.

Skrevet

Millemariemonsen,

Takk for tipset. Den så ikke dum ut, og når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk jeg har en venninne med større barn som har en slik. Så da kan den kanskje testes ut før jeg evt. kjøper en selv. :-)

Skrevet

Jeg gjorde det man ikke skal og satte minsten opp før han kunne selv. Det var når han ikke trivdes å ligge i vogna, hadde allerede byttet til sportsvogn ved 4,5 mnd og ved ca 5 mnd satte ham opp "baklengs" så han kunne falle mot bøylen. Da hadde han noen leker liggendes foran seg. (ryggen og skjermen slått helt ned) Han fant fort balansen selv siden vi hadde øvd litt på fanget først. Like etterpå skaffet vi Ikeas høystol. Nå er han 6 mnd og har satt seg opp selv (fra krabbestilling) et par ganger så han er muligens tidlig ute. Fordelen er at han ikke faller og slår seg nå (så ofte).

Jeg ville foreslå å øve litt på fanget til de skjønner hvordan de skal holde balansen, og så sitte korte stunder på et beskyttet sted, feks stol eller vogn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...