Gå til innhold

Hvor gammel er den yngste moren du kjenner/vet om?:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror hun var 16 år, nå er hun snart 18. Hun er søsteren til besteveninnen min. Hun er verdens beste mamma :) Hun har ei trygg og god lita jente og er sammen med barnefaren. De har fått og får en del støtte fra familien, da.

Kjenner ei som fødte en uke etter hun sluttet i 9.klasse. Dette var før reformen, så hun var da ferdig på ungdomsskolen. 15 år. Hun er i dag gift med barnefaren og de har fått tre til etter den første. Men hun hadde nok aldri blitt godkjent for å være med på unge mødre. Hun er moden, ansvarlig, fornuftig, reflektert og kunnskapsrik. Og har fullført både vgs og høyere utdanning mens barna har kommet til. Og da er det jo ikke så god tvunderholdning.

Annonse

Vet om ei som var 13år, i 7klasse før reformen med 10års grunnskole kom.

Tror nok hun fikk mye hjelp de første årene i hvertfall, men har gått bra med både mor og barn.

Men skal innrømme at jeg ikke ønsker den skjebnen for mine barn i hvertfall, for de er barn tross alt. Har selv en 13åring som jeg aldri kunne sett for meg kunne had ansvar for et barn alene utover å sitte barnevakt et par timer for litt større barn i førskolealder.

Min søster, hun var 13 da hun ble gravid, rakk så vidt å fylle 14 før hun ble mamma. Hadde det veldig tøft de første årene, men mamma hjalp henne med det hun kunne. Nå er hun 16 år, hun, ungen og barnefaren har flyttet inn i egen leilighet, og de er de beste foreldrene. Ikke ofte jeg innrømer dette, men jeg ser opp til henne, håper jeg kan bli en like god mamma som hun er! (jeg er 5 år eldre enn henne)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...