Gå til innhold

Hvordan er det å ha 4 barn??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tidvis veldig hektisk, men alt blir jo en vane :-) Du vet jo hvordan overgangen fra 2 til 3 var. Det blir egentlig bare en ny overgang, ett ekstra barn. Og de gledene og den jobben som følger med ett barn til.

Nå som vesla blir 2 år (i morgen! :-)), og roet seg veldig og forstår mer, så synes jeg ikke det er så veldig slitsomt lenger. Men jeg er glad for at vi er to voksne det meste av tiden. Ikke at det er noe problem å ha alle fire med på det meste, men det er enklere med to voksne. Største utfordringen føler jeg, med såpass "tette" barn som vi har (skiller litt under 7 år mellom eldste og minste), er at vi i noen tilfeller mister litt oversikt over hvor alle fire er når vi er ute på ting. Vi må faktisk, ja bare le, av og til telle over at vi har alle med, hehe... Spesielt merker jeg dette når jeg er alene med dem. Så noen ting som går an med i hvertfall to barn, og muligens tre, blir utelukket med fire såpass små barn. Jeg kan f.eks ikke ta alle med meg på stranden alene når bare en av dem er svømmedyktig, det ville være totalt uansvarlig av meg.

Ellers så merker vi mest negativt til at vi har fire barn på klesvasken og økonomien. Men det meste er positivt. Jeg føler søskenflokken ble mer harmonisk med fire barn, for det går opp i to og to. De har utrolig mye glede av hverandre, og de blir tålmodige og ansvarsfulle av å stadig måtte vente og hjelpe hverandre med ting.

Jeg elsker det. Skulle gjerne hatt en eller to til.

Og vi får mye oppmerksomhet.

Er man feks i Italia med ettbarnspolitikk så stirrer folk og ler. Tar bilder av oss.

Nå er minstste ikke så liten lenger og jeg blir trist når jeg ser en baby og vet at vi aldri mer skal ha det i hus mer.

Og 4 unger er bare litt mer arbeid enn 2. Seriøst. Men ikke si det til noen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...