Gå til innhold

Da har jeg vært på kontroll hos legen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og endelig tenker han å gjøre noe! Alle prøver er fine, men siden jeg har gått å tullet med rier så lenge (16 el 17 dager) ville han ringe føden å snakke med de. Jeg hadde en veldig kjapp fødsel sist (under 3 timer) så jeg sa jeg var litt redd for at når det først begynte ville ting gå veldig fort. Det var han bekymret for også. Og siden jeg ikke har noe anelse på om det er modent eller noe ville han ha meg til sjekk. Litt greit å vite noe om vi har god eller dårlig tid liksom. Så nå sitter jeg her å venter på tlf fra legen. Vakthavende jordmor var opptatt og poliklinikken åpnet ikke før 13:30.

Håper og krysser alt for at de vil ta meg inn i dag!! I verste fall ville han at jeg skulle ha time mandag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra! Masse lykke til og hold oss oppdatert herinne;)

Skrevet

Nei nå gir jeg meg over altså!! Har snakket med legen og sykehuset ville ikke ha meg inn før torsdag 18, om ikke det skjedde noe av seg selv!! Da er jeg 12 dager over da!! Og ikke noe kontroll eller sjekk av noe slag før det. Jeg slo i bordet og kranglet regel rett med legen, men sykehuset sto bastandt på sitt. Forhåpentligvis skjer det jo noe før det altså, men hva om det ikke gjør det??? Har ikke blitt sjekket av jordmor en eneste gang i dette svangerskapet og siste titt på babyen var ordinær ul i uke 19. Ikke det, vi var på privat 3D-ul i uke 27, men det vet jo ikke de noe om...

Noen andre som opplever at overmakten gjør som de vil?????

Syntes dette er uhørt jeg :(

Skrevet

Ja dette er frustrerende. Joda har lest og fulgt med på de nye retningslinjene. Slo jo i bordet med det, men det hjalp ikke...

Skal føde i Bergen.

Syntes det er helt vannvittig at de bare overser disse retningslinjene for det er jo det de gjør.... Det sa jeg klart i fra til legen om også. I tillegg er jo jeg passert 35 år (er ikke mer enn 35,5 år da, men regelen sier jo 35) så de burde jo ta det hensynet også.

Nei jeg gir opp hele sykehuset jeg. *sukk* =(

Skrevet

Nei så trasig petrine. Kjenner jeg blir litt provosert på dine vegne. Hva er det som får sykehusene til å heve seg over de retningslinjer som er gitt? Da jeg var inne på sykehuset her for en del uker siden fikk jeg beskjed om at jeg måtte ringe med en gang hvis jeg var bekymret for noe og at de mye heller tok en sjekk for mye enn en for lite. Jeg ble veldig glad når de hadde denne holdningen, for hører så mye rart om forskjellige sykehus.

Får håpe fullmånen kan hjelpe deg litt i natt da :-)

Skrevet

Off, skjønner deg sååå godt!!

Jeg gikk heller ikke overtidstime før 11 dager over. Hadde heller ikke blitt sjekket, så ante ikke hvordan det lå an.

Utrolig frustrerende!!!

Får bare håpe det starter av seg selv før den tid. Det må det jo!!!

Håper formen er ok og at du får slappet av og samlet krefter.

Klem fra meg

Skrevet

Dette synes jeg ikke hører noe sted hjemme.. Skal du føde på Haukeland? Kan du ringe til et annet sykehus/klinikk og forhøre deg da?

Helt sprøtt...

Lykke til Petrine:)

Skrevet

Synes dette er utrolig dårlig av sykehuset!! Skal ikke være nødvendig å måtte krangle seg til å bli undersøkt:/ men om du ringer direkte til føden da? Eller er det dem du har prata med? Man skal jo ikke gå mer enn 7 dager over( å d er vel du snart?) før man får skikkelig kontroll, med sjekk av baby og åpning/modning osv..viss dem nekter ville jeg satt meg i bilen og kjørt inn, å ikke gått derifra før dem undersøker deg:) Litt skremmende at det er så stor forskjell fra sykehus til sykehus! Håper fødselen din starter snart!:) masse lykke til!

Skrevet

Ja Haukeland KK.

Nei jeg orker ikke kjempe mer nå. Nå får ting bare gå som det går. Kjenner babyen som jeg pleier så tror han har det bra, men kommer til å være ekstra oppmerksom på alt. Har heldigvis dopler selv så om jeg blir engstelig i forhold til babyen kan jeg sjekke.

Men at det er helt sprøtt ja det skal jeg jeg være enig i!!

Takker :) Vi håper jo at han skal komme lenge før 18... Det jeg er redd for er en ny styrtfødsel og at vi ikke rekker frem i tide...

Skrevet

Hermine&knøttet<3

Ja dette er utrolig dårlig av sykehuset, men også legen som jeg mener burde stått mere på.. Har snakket med føden ja og i dag snakket legen med både føden og poliklinikken.. Jeg er nok litt motsatt av deg tror jeg. For jeg blir litt sånn at jeg ikke vil ha noe med dem å gjøre. Har heller ikke lyst at de skal få æren av å ta i mot det mest dyrebare vi har, når jeg føler at de bryr seg så lite. Går litt i lås der ser du.... Gubben blir jo litt bekymret her stakkars hehehe. Prøvde å bligjørde meg på alle mulige måter så jeg skulle se mildere på det.

Jeg kommer på ingen måte til å utsette meg eller barnet for noe i protest altså, men hva tenker en ikke i frustrasjonen.

Skrevet

Ring til Voss:)

Skrevet

Vi har vurdert det, eller Haugesund. Men jeg klarer ikke sitte så lenge i bilen pga dårlig bekken :(((

Skrevet

Tragisk at man ikke føler man blir tatt på alvor:( Ønsker deg lykke til:)

Skrevet

Takk :)

Det går nok helst bra, men det er provoserende at en liksom ikke har noe en skulle sagt.

Skrevet

Nei, vi er bare ett stykke kjøtt...

Skrevet

Desverre :(

Som de sa til meg når jeg snakker med de på søndag. Om du blir verre får du bare ringe, men vi har det veldig travelt.

Ehh javel, unskyld for at jeg forstyrret, det skal ikke gjenta seg....

Skrevet

Arg den 'men vi har det veldig travelt' kunne de vel ha spart seg. Litt sånn "Du må bare ringe, men helst ikke for vi har egentlig ikke tid til deg".

Kjenner jeg blir litt sånn 'gravidhormonirritert' hehe.

Skrevet

Var nok sånn jeg følte det ja knerten09+ knerteline på vei

Nå er heldigvis jeg en erfaren rolig type. Dette er jo min 4. men tenk på en 1.gangs da????

Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvordan de glatt kan overse de nye retningslinjene som har kommet? Kan godt være at de ikke er banka gjennom i alle ledd, men hvorfor ikke starte med å følge de med en gang? Jeg skjønner veeeldig godt at du blir frustrert, Petrine.

Var på siste sjekk før termin neste onsdag i dag, og spurte om hvordan det var med overtid og sjekk her i Tønsberg. Og her er det heldigvis rutine med inn til sjekk 7 dager over. Det bør jo være LIKT over hele landet!

Hva sier de når du nevner det med nye retningslinjer, da? "Nei, det gjør vi som vi vil med?" Argh, blir sint og oppgitt på dine vegne, altså...

Skrevet

Takk Tasselur.

Ja de gjorde sånn og slik og ferdig med det.

Skrevet

Fy fillern! Det skulle ikke vært lov!!!

Skrevet

Nei det skulle ikke det, men men...

Skrevet

Dette er jo helt vannvittig!! Vent og se, du føder på trass nå i natt, så kan de ta den overtidskontrollen og stappe den en viss plass... Skjønner ikke at de tør å gamble med overtid, de skal være mer opplyste enn som så!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...