Gå til innhold

Noen som har barn med Diabetes, og vet vanlige symptomer på det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som tisser ofte,VELDIG ofte og drikker masse. I barnehagen har de nå bedt oss om å sjekke dette opp , da det kan være tegn på diabetes. Han kan nesten ikke ha regntøy på seg i barnehagen, for hver gang de har tatt det på må de inn med han å tisse ...og det er ikke bare skvetting, han tisser like mye hver gang..

Noen som har erfaring med dette?

Han er en frisk og sunn gutt ellers og spiser sunt og godt, og heller har vi ikke diabetes i familien på noen av sidene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et vanlig tegn på diabetes. Det er fordi sukkermolekylene er store og drar med seg mye vann: dermed mye urin. Sukker skilles normalt ikke ut i urinen før blodsukkeret er rundt 10, som er høyere enn vanlig.

Jeg ville dratt til fastlegen raskt, det er ikke noe hokkus pokkus å finne ut av, og det kan spare dere for mye engstelse dersom han skulle gå lenge med høyt blodsukker og bli skikkelig dårlig.

Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for svar LilleMalin.

Når jeg ringte legen å forklarte, fikk jeg legetime om 2 uker, syns dette var litt drøyt og lenge og vente..Nå skal vi til legen med han fredag 26.aug, så håper de finner ut av det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...