Gå til innhold

Lurer på hvorfor enkelte foreldre får barn i utgangspunktet?

Anbefalte innlegg

Min søster jobber i en stor barnehage. Nå, etter ferien kunne hun fortelle (sjokkert) om et søskenpar i barnehagen som kom tilbake etter 3 uker ferie og fortalte om at de hadde vært 3 uker i syden, hvor de har gått i bamseklubb-barnehage. Og dette er er søskenpar som leveres kvart på 7 og hentes kl 5 i barnehagen. Hver dag. Året rundt. Unntaket er på julaften, for da stenger barnehagen kl 12, noe foreldrene har klaget på før. Så vidt hun har forstått er dette forholdsvis rike foreldre også. Hun sier hun nærmest oppfatter barna som trofèer.

Jeg husker jeg hadde kjempedårlig samvittighet om jeg lot min gutt være i barnehagen når jeg hadde fri. Selv om jeg hadde vært på nattevakt og trengte å sove. Det er tydeligvis forskjell på folk.

Fortsetter under...

Bamseklubben er der for barna faktisk;) Da jeg var på sydenferie når jeg var liten, var dette heeelt konge!! Fikk mange lekekompiser som vi bada med, og gikk i 17 mai tog det ene året vi var der:) Det er ikke barnehage, slik at foreldrene slepper dem av og blir borte hele dagen. Det var i hvertfall ikke sånn for 10-15 år siden.

Mamma og pappa aktiviserte oss de også, men det var jo supert å ha en hel hau med unger å leke med via bamseklubben, når vi bare hadde late dager ved badebassenget.

Annonse

Dette oppleve jeg og når jeg jobbet i barnehage for mange år siden. Triste unger som gleda seg til ferie å være sammen med foreldre, og kom tilbake og nesten ikke hadde sett hverken mamma eller pappa.

Å gode gamle Bamseklubben. Husker godt hvor gøy jeg hadde det der og ville gjerne være der neste ferie også da jeg fikk velge.

Bamesklubben er ingen barnehage, det er lek og moro for barna. Helt supert.

Annonse

Så de foreldrene som ikke følger din vedtatte standard for barnehagetider burde ikke fått barn...?

Hmm, håper for din del at du ikke er så trangsynt som du fremstår i dette innlegget. Da synes jeg i så fall synd på deg.

Det er vel ikke brudd på taushetsplikta å fortelle sånt noe fra jobben, hvis man utelater navn, eller andre personlige ting som kan avsløre hvem det er? Jeg kjenner ingen som jobber i yrker hvor de har brukere/pasienter ol. de har taushetsplikt overfor, som ikke forteller litt historier om personer fra jobb.

Når det er sagt, syns jeg ikke dette er ensbetydende med at foreldrene ikke elsker barna sine. Noen er nødt til å bruke barnehageplassen fullt ut, pga arbeidstider, reisevei ol.

Mulig jeg er helt på jordet, men synes faktisk HI har et poeng. Er trist med foreldre som aldri har anledning til å være sammen med ungene sine, plutselig en dag er de store og toget er gått.

Men ungene kan nok ha det bra likevel. Ikke sikkert det er noe mer moro å være sammen med foreldre som ikke er mentalt til stede. Ganske mange av oss har vel tilbrakt en hel dag med barna der vi egentlig mest har vasket, pusset vindu, brettet klær, sjekket fb og strengt tatt ikke vært helt til stede...

Gjest Vestlandsdama

Tenk å få være med mamma og pappa i syden i tre herlige uker!!! Tre uker borte fra all hverdagsmas.

Tenk å få bade, leke i sanden og spise is i solskinn - i tre hele uker!!!

Tenk å få mamma og pappa for seg selv i tre hele uker!!!

Tenk å få lov å være i bamseklubb 1,5-2 timer pr dag (det er slett ikke snakk om noen bamse-klubb-barnehage, men tvert imot noen få timer pr dag med lek med andre barn, tegne, lage kunst, gå på tur i nærmiljøet osv).

Tenk å komme tilbake til mamma og pappa som har fått en liten stund for seg selv midt på dagen og fortelle om alle de nye vennene de har fått, den tøffe t-skjorta og capsen og alt det kjekke de har gjort.

Tenk så kjekt det er å treffe de nye vennene i bassenget, på stranda eller når man spiser frokost.

Tenk så heldige noen barn er:))

Jeg tror ikke et halvt sekund på at foreldre klager på at barnehagen stenger 12 på julaften. Vår barnehage og alle andre barnehager jeg vet om holder stengt den dagen.

Tror HI er et troll jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...