guggu Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 Frøkna har nå vokst ut av babybilstolen, og vi er på jakt etter stol nr 2 (fra 9kg) som også er lett å frakte med seg når vi skal ta fly og så bil. Finnes det noen slike?
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Hvis det finnes er jeg også meget interessert! Vi har ikke bil og har tatt en del drosje i sommer. De stolene de har i drosjene mistenker jeg at egentlig er for barn fra ca 3 år - slike du fester både barnet og stolen med bilbeltet - De er jo små og nette og tar liten plass men det føles ikke helt trygt. Litt bedre nå enn det var i vår da han falt frem hver gang bilen bremset.. Det ville vært mye bedre med et sete med seler i og mer støtte på sidene. Jeg mistenker at det ikke fins noen som er så veldig lette å frakte med seg, men det fins nok noen uten iso fix. Et lite hjertesukk fra meg, og lykke til med letingen!
Irene Adler Skrevet 12. august 2011 #3 Skrevet 12. august 2011 http://www.choppi.no/barnesete-iwh-remi-alcantare-grey-blue Jeg har dette som "tante- og bestemorsete" Det er lett og frakte med, har hatt det på fly mange ganger. Enkelt å montere. Føles ikke som et sete jeg ville brukt fast på lange turer, men det duger for tantebesøk. Er så lett at flyposen med sete kan løftes med en hånd.
guggu Skrevet 13. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2011 Tusen takk for tipset- stolen er allerede bestilt :-) Og for en super pris, trenger ikke å bli "hysterisk" om det blir ødelagt på flyet. Da venter vi i spenning til det kommer. Igen tusen takk for hjelpa!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Her er hva forbrukerrådet har å si om IWH: I år har vi saumfart butikker som selger bilstoler, og kommet over flere billige modeller som viser seg å være dårlige. Flere stoler har også forskjellige navn i forskjellige land. Blant annet selges det kinesisk-produserte merket IWH under flere navn i Skandinavia. I Norge går IWH både under navnet Ringo og Mothers choice, i tillegg til Jacoo. http://forbrukerportalen.no/produkter/7886 http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/1148992278.85 Her er et par linker som omtaler stoler som den du har kjøpt.
Irene Adler Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Ja ser poengene i testene og det passer til setets look and feel. Kunne aldri hatt dette som nr. 1 sete, men som fraktesete til kortere turer på besøk hos noen som ikke har stol til bil, er det bedre enn ingenting. Blir for omfattende og tungt å demontere BeSafen for å frakte den med på flyet når man skal på helgetur til tante eller farmor.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Nja, det kommer ann på hvor stor viljen er til å sikre barnet skikkelig. Er like stor sjangs for at det skal skje en ulykke på en helgetur, som i hverdagen. Selv tar vi enten med en god bilstol (den vi bruker hjemme til daglig), kjøper en som vi har på destinasjoner vi ofte er eller leier av en NAF veistasjon. Uansett, hvilke alternativ vi velger, så sikrer vi aldri barna dårligere enn hjemme.
Gjest ->>- Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 Britax Two-Way Elite. (Altså, alt er relativt, men den er noenlunde lett og håndterbar, samtidig som det er et bra sete)
MammaMø med to små Skrevet 15. august 2011 #9 Skrevet 15. august 2011 Du anonym over her; Det er veldig fint med dere bedrevitere som hele tiden skal få andre til å føle seg som dårlig foreldre. Men å stå fram med nick, nei det tør vi ikke! til HI ; Har dessverre ingen erfaring med dette setet, men så lenge det er godkjent og testet så bør det holde standar og være trygt. Som reservesete er sikkert dette helt fint:)
guggu Skrevet 19. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 19. august 2011 ja ja, bedrevitere eller ikke så må hver og en få ha sin egen mening. Og testene tar jeg ikke så veldig tungt, setet er som sakt godkjent. Vi hadde britax sin som 1.stol (den som kom ut best i test!!!!!) og frøkna satt så dårlig i den at den ble pakket bort, vært prøvd noen ganger men vi kan fortsatt ikke fordra det setet! Hodet bare tippet fram og hun ble sittende i veldig stol-stilling. Det vi brukte var reservesetet til 300kr, og det var vi kjempefornøyd med til tross for at det ikke hadde base. Og å ta med veldig dyre stoler på flyet synes jeg ikke noe om for behandlingen det er det så som så med. Dessuten er det sikrere å sitte i baksetet enn foran. og på toppen av det hele måtte vi snu frøkna før hun passerte 9 kg pga hun ble bilsyk- og det får bli en annen diskusjon....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå