Gå til innhold

Ønsker tips om gode og sunne matpakker til barnehagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer litt an på hvor gammel han er, men tortillalefser med sunt fyll kan være et godt alternativ om han er brødlei (bare se hvor mange som skal protestere nå, lefsen er usunn osv, men faktum er at selv om innpakningen ikke er den sunneste, er det innholdet som bestemmer om totalen blir sunn eller ikke). Fyll den med salatkylling, issalat, paprika, mais osv.

Det går også an å steke omelett og legge mellom to brødskiver. Kjempegodt både varm og kald. Blir det for mye til ett måltid, kan den deles i to.

Hjemmelagede fiskekaker og kjøttkaker. Ellers pleier jeg og kjøpe sånne små poser med lukkefunkjsjon oh putter div frukt oppi der som feks; druer, jordbær, mango, kiwi alt etter hva han liker.

Ellers så er mine glad i pastasalat, det kan jo forbredes på kvelden;)

Takk for tips alle sammen! Han er tre år, og VELDIG brødlei virker det som. Han spiser veldig lite av frokosten sin, men mye til lunsj når de serverer annen mat enn brød. Kan jo være at han er mindre sulten på morran bare, men variasjon er jo uansett bra.

10:05, tortillalefser var en god ide, det skal jeg prøve. Har ikke karbonoia, og i hvert fall ikke på vegne av sønnen min :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...