mariabee Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Her vil ikke lillegull ha grøt på kvelden lenger, nekter totalt og kaster opp igjen det som evt blir lurt inn. Prøvde i kveld med skive, spiste vel litt over en halv uten skorpe men våkner da opp igjen på kvelden i ni halv ti tiden og skriiiiker for fullt etter mat, helst melk. Nå de siste dagene har vi tatt den korte veien og gitt melk når hun har våknet opp igjen. Men vi skulle helst ordnet det slik at vi slapp dette. Hun spiser greit på dagtid, ser ca sånn ut: 06: ca 160mml mme 9.30: liten porsjon grøt 12-13: ca 150mml mme + skive, frukt 15-15.30: Middag, glass eller hjemmelaget 17.30: ca 150mml mme 18.40: grøt??!!! Eller som det har blitt nå i det siste, halv skive. (21-22: 160mml mme....) Så vi trenger tips til hvordan vi kan ordne kvelden??? Har forresten prøvd å bytte om på mme og grøt, altså omvendt på kvelden, men da ville hun ikke ha mme før leggetid og ender også da med å våkne opp igjen senere på kvelden for mme.
sillyfilly og Olivia Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Hva med middag til kvelds? Mettende. Hjemmelaget grøt kanskje?
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 12. august 2011 #3 Skrevet 12. august 2011 Ser du har samme problemet som meg... I tillegg har jeg problemet med å få en god ettermiddagsdupp spm gjør at hun er så overtrøtt til kvelden at matingen blir en kamp... Denne tøtta har heller ikke vært glad i mme på dagtid, kun på natten og tidlig morgen. Vil aldri ha før hun legger seg. Så nå våkner hun x antall ganger på natten, noen ganger vil hun ha mme og noen ganger ikke... Hun er 8,5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #4 Skrevet 12. august 2011 Et personlig innspill: Jeg trives bedre med en fornøyd baby enn et ryddig hus. Så da går jeg tur, så babyen får sove. Og turen kan bli lang hvis babyen ikke sovner med det første. Så får trappevask være trappevask og oppvasken stå til mannen kommer hjem. Ang grøtnekt: Kan du prøve å gi middagsmat også til kvelds?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #5 Skrevet 12. august 2011 Anonym over her: Var to ganske like innlegg her, så jeg blandet dem.
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 12. august 2011 #6 Skrevet 12. august 2011 Hvis den var myntet på meg det med fornøyd baby osv... så må jeg få si at vi er MYE ute og triller, men nekter å legge seg ned uansett, vil heller se og følge med på alt!! Vil heller ha en fornøyd baby med på tur en en som ligger og hyler i vogna.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 12. august 2011 #7 Skrevet 12. august 2011 jeg sliter med det samme men her vil han ikke ha verken grøt eller til frokost og kvelds:(.....har faktisk gitt ham grønnsaks puree til lunsj og eller kvelds funker det men skal det bli en vane da??? til anonym og den helsikes trappevasken du nevner her og i ett annet innlegg!! hvem er det som snakker om å vaske hus da!!!!!???? kun du det....tror du vi heller vasker trappen enn å behage barnet vårt ellar?? du irriterte meg bare.....
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 12. august 2011 #8 Skrevet 12. august 2011 og for det andre anonym...ikka alle har babyer som sover i vognen..ikke vi ihvertfall.....hvis vi ikke holder oss inne til formiddagsluren så kan faktisk mitt barn prestere å være våken omtrent helt til legge tid..ham MÅ ha sengen sin han...eller seng...
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 12. august 2011 #9 Skrevet 12. august 2011 Lillegutt hadde også en periode med grøt-nekt rundt 7-8 mnd alder. Vi ga han bare noe annet isteden; mme, skive, litt ekstra middag ol. Tror det tok 2-3 uker før det var poppis med grøt igjen! Tenker at de blir sikkert lei av ting disse små også, slik som vi gjør. Får bare gi de en pause, og prøve igjen seinere? ps skjønte heller ikke hun "anonym" over her.. er da ingen som snakker om trappevask her
Busy_bee Skrevet 12. august 2011 #10 Skrevet 12. august 2011 Tror dessverre det er ganske vanlig at de får perioder med ulike former for matnekt. Det beste du kan gjøre er nok å prøve deg frem og så om du kan få i henne noe annet. F.eks. grønnsaksmos o.l. Her har jeg lurt grøtpulver oppi diverse grønnsaks- og fruktmoser når han lille ikke har vært særlig lysten på grøt. Da smaker det ikke grøt, men metter likevel. Har ikke opplevd totalnekt enda, men det kommer nok litt etter litt. Jeg har også lurt ham litt ved å f.eks. dyppe skjeen i fruktmos/sviskemos slik at han tror han får frukt. Det funker ihvertfall en liten stund. Hjelper det evt. om du gir henne noe hun kan spise selv? Skive i biter, frukt i safe feeder o.l.? Det blir jo sikkert noe mer grisete, men hjelper kanskje litt. Kan ellers anbefale barebarnemat.blogspot.com Hun som skriver den har slitt litt med det samme på sin lille jente, så du kan jo lese litt av hva hun skriver for å forsøke å komme gjennom det. Håper det ordner seg snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå