Gå til innhold

Jeg hentet ikke barnet mitt i barnehagen da hun var alvorlig syk

Anbefalte innlegg

Ble oppringt av barnehagen med beskjed om at jenta på 13 mnd hadde 41,2 i feber. Og at de nesten ikke fikk kontakt med henne/holde henne våken.

Selv lå jeg rett ut i sengen min med de samme symptomene. Når jeg prøvde å komme meg ut av sengen falt jeg bare sammen på gulvet. Det er noe av det ekleste jeg har vært med på. Jeg visste at hun var møkdårlig, men klarte ikke fysisk å hente henne. Jeg ringte godt og vel alle jeg kjente. Foreldre, svigerforeldre, besteforeldre, tanter, onkler, kusiner, fettere, venninner og kompiser. Fikk ikke svar med flesteparten. Og de få som svarte var enten langt i fra eller hadde ingen mulighet.

Hadde kontinuerlig kontakt med barnehagen, og tilslutt besluttet de at en av de ansatte skulle kjøre jenta mi til legevakta (Flinke flinke forskolelæreren). Fem min etter at hun kom inn til lege, sendte legen avgårde to ambulanser. En for å kjøre jenta mi til sykehus, og en for å hente meg.

Fortsetter under...

På mine vegne eller på hennes? Jeg tolket ikke situasjonen dithen at det krevde ambulanse. Legevakt - ja. Men ambulanse? Men legen skjønte med en gang hva dette var, og når han da hørte at jeg lå hjemme med det samme, fikk jeg også ambulanse.

Annonse

Absolutt enig med pila.. først 113 og så foreldrene... i hvertfall ikke styre i "en evighet" med å forsøke å få noen til å hente henne før de kontaktet legevakt. De har faktisk ansvaret så lenge ungen er der, og når det er så alvorlig, skal man forvente at de tar affære..

Enig med Pila, vi hadde en gutt i barnehagen jeg jobbet i før, som hadde høy feber, som vi ikke fikk kontakt med, jeg reiste inn til legevakta med han, mens en av de andre ringte foreldrene og ga beskjed til dem at vi dro inn. Kunne aldri fallt oss inn å klundre med å ringe foreldrene først.

Jeg er i alle fall veldig fornøyd med barnehagen. Syns det var flott at de kunne dra med henne. Jeg hadde nok også kjørt til legevakten fremfor å ringe 113, jeg har ikke så mye peiling på hva som "kvalifiserer" til 113. Og det gikk kanskje 10 min fra de ringte meg (og jeg sa jeg skulle hentene henne) til jeg ringte fortvilet for å fortelle at jeg ikke kom meg avgårde, og ikke fant noen andre.

hi

Men du var ikke verre enn at du klarte å levere henne på dagen?? Syns du hørtes ut som en noe uansvarlig mor.. Og ja, jeg vet hva det vil si å være alene med barn!!! Også med svineinfluensa... men man bør ta ansvar...

Ta ansvar? Hun datt jo sammen på gulvet, hun hadde hjernehinnebetennelse!!!!

Tror du ikke at hun VILLE hente sin veldig syke lille ettåring??

selv om man er i form på morgenen så kan man vel bli dødsdårlig på ettermiddagen?

Annonse

Først da ambulansen ambulansen kom og begynte å sjekke nakkestivhet, oppdaget jeg at jeg var stiv der. Jeg trodde jeg bare var ute av meg pga den høye feberen (min var rundt 40). Legen som tok i mot datteren min skjønte det med en gang, for hun hadde utseltt over hele overkroppen.

hvorfor overskriften...? Håpet du på noen snerpete "du er en dårlig mor" kommentarer???? Virker som om du legger opp til litt bråk, men ikke får det!

he he he

godt det går bra med dere

reaskjon på det innlegget hvor en hadde observert at der var et annen barn i banrhegen (der hennes gikk) som var sykt, og ikke ble hentet. Ville bare forklare at det ikke er alltid det at men ikke gidder/syns jobben er virkigere/etc.

hi

men bare satt her og tenkte.... DU HI, du vet det at utslettet du beskriver hos din datter er en av siste symptomene ved hjernehinnebetennelse... så... kremt... du kan takke alle høyere makter at det gikk bra om denne historien er sann...

Greit nok at hjernehinnebettenelse som man blir veldig syk av på kort tid... men historien din.. henger ikke helt på greip... Du var pjusk på morningen.. fikk ikke stiv nakke før du hadde blitt opplyst om at du antagelig hadde denne sykdommen.. datra di som var helt fin på morningen.. fikk dette utslettet mye før deg som allerede var syk på morningen.. DU klarte å ringe rundt etter folk... men klarte altså ikke ringe 113 ?? eller etter en taxi for å dra å hente jentungen...?? (og jeg vet at selv om man er dødklein så klarer man å karre seg til bhg for å hente unger... har gjort det selv i en meget syk tilstand... og ble også samme dag lagt inn på sykehuset...)

Det andre, bhg har alltid tlf nr til både mor, far og en ekstra person... rart de ikke nådde noen av disse?? og at de ikke ringte 113 før de ringte deg er kritikkverdig... (for ikke snakke om å stikke til legevakta med den ungen før de hadde ringt 113..) Trodde bhg personalet var inneforstått med at om man ikke får kontakt med ett barn, som plutselig har fått høy feber.. (eller uansett om man ikke får kontakt med barna på den måten) så ringer man 113... ALLTID.!!

Rar historie.. nesten for utrolig til å være sann... på flere måter..

1. Man tenker ikke over symtomer før man blir spurt når man har temp på 40.

2. Med barn er det ofte så godt som umulig å vurdere alvorlighetsgrad, det er det som er så skummelt.

Har opplevd mange ganger på legevakt at foreldre ringer og bare oppgir at barnet har feber og er slapt, nakkestivhet, manglende urinpriduksjon, utslett osv kommer fram når foreldrene blir intervjuet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...