Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når det er meningen at man kan lukke forlengerstykket på Manducaen? Min lille er 6 mnd og liker å sitte I Manducaen en stund når jeg ikke bruker forlengerstykket. Problemet er bare at jeg føler det duver sånn når jeg går at jeg må holde litt på hodet hans. Han er sterk og har hatt grei kontroll på hodet egentlig helt fra fødselen. Finner ikke bruksanvisningen heller, så usikker på hva som er normalt. Dersom jeg åpner stykket, så ser han jo ingenting og går lei veldig fort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er meningen at det skal brukes når barnet er så lite at de ikke bryr seg om å se noe.

Småen her er 7 mnd og jeg bruker det ikke. Brukte det i begynnelsen når han var 4-5 mnd, men nå sitter han bare å kikker til en av sidene.

Skrevet

Det er det min også gjør. Titter til sidene og gnager på selene. :-) jeg får nok bare holde litt på hodet hans en stund til når det går litt fort slik at det rister litt. Det ser ikke ut til at han bryr seg. Er nok bare mammen som er redd hun skal gi lille gutten whiplash eller noe slikt. :-)

Skrevet

Jeg bruker også Manducaen littegranne. Gutten min er 9 uker og bruker ikke forlengelsesstykket. Men synes at han blir veldig "klint" inntil meg når jeg går. Men det er kanskje meningen? Synes også at den gnager litt på skuldrene. Ellers så er det mange videoer på Manduca på Youtube.

Skrevet

Trur det går bra jeg. Min gutt må se mest mulig. Liker egentlig babybjørnen best, men 2:e valg er manduca på ryggen. Går helst sammen med noen når jeg har han der for da kan de feste på sove-hetten når han sovner. Når han er våken syns jeg ikke det er noe problem at han ikke har støtte for hodet. Panelet slutter ca 2 cm nedenfor nakken nå.6 mnd og sånn ca 69-70 cm (ikke målt siden 5 mnd-kontrollen)

Skrevet

Jeg vil tro at det går bra, så lenge du ikke har tenkt til å hoppedanse eller jogge deg fremover;)

ToneC- hvis du ikke allerede gjør det, vil jeg anbefale deg å bære med selene i kryss bakpå ryggen (ved magebæring)- da blir det veldig godt for rygg og skuldre og null gnagings her ihvertfall:)

Skrevet

...og ang. sovehetten; det kan være lurt å feste noen litt lengre bånd på de to stroppene, da kan man enklere feste sovehetten selv når man bærer på rygg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...