Lessismore Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Vi skal på ferie til en liten øy, og har to måter å komme oss dit på. Enten med ferge, eller med helikopter. Har en liten på 6 mnd, og lurer derfor på om det er greit å fly helikopter? Noen med erfaring?
lillenims Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Har ingen erfaring med kombinasjonen, men har flydd litt helikopter. Helikopter flyr oftest ikke så høyt som fly, og det burde ikke være noe problem å fly med baby. Det er altså nok oksygen i lufta og lufttrykket burde ikke gi ubehag (helikopter tar av og lander på skrå, som fly, det er dyrt å gå rett opp og ned). Det kommer an på størrelsen på helikopteret hvor mange seter det er i bredden, men jeg ville valgt midtsete om mulig Ellers er det oftest vanlig magebelte (2-punkts), så jeg ville hatt babyen i bæresele på magen og brukt belte på meg selv. Ferge tar sannsynligvis mye lengre tid, så du risikerer trøtt og sliten baby. Avhengig av hvor du er så er gjerne fergesikkerheten dårligere enn for helikopter (sistnevnte er mer eksklusivt og brukes av rikere folk (ink. turister) med større krav.) Men om du er i Norge så er det hipp som happ.
Lessismore Skrevet 11. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2011 Takk for utfyllende svar! Jeg er også pilot, men på fly, ikke helikopter. Nesten flaut å si det, men jeg har aldri flydd helikopter... Vi skal reise i Norge, fra Bodø til Værøy. Fergeturen tar 6 timer, mens helikopteret flyr over på 25 minutter. Det sier seg selv at sistnevnte er fristende, men hvis det for mye støy, vil jeg ikke utsette babyen for det. Vet du om hun får øreklokker? Artig å treffe på likesinnede her inne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå