Gå til innhold

Kan dere som har tatt KS se hit?!!

Anbefalte innlegg

Jeg blir å ta KS i starten av desember, og ønsker å reise til familien til jul. Det vil si mellom 2-3 uker etter operasjonen. Tror dere det er realistisk å kunne legge ut på en slik tur? Det tar ca 4 timer med bil.

Jeg har ikke vært igjennom KS tidligere, men skjønner jo såpass at det tar en stund å komme seg på, og at dette også er veldig individuelt. Men vil gjerne feire med familien.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143469849-kan-dere-som-har-tatt-ks-se-hit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du selv sier så er det veldig individuelt! Det er vanskelig å vite på forhånd hvordan tiden blir etterpå, dvs om såret gror bra, om du får noen infeksjoner eller lignende.

Jeg personlig var i god form omkring 1 ukes tid etter ks (var planlagt ks). Hadde selvsagt litt vondt når jeg reiste meg opp eller satte meg ned, og kunne ikke gjøre ting som å støvsuge. Men hadde nok helt sikkert klart en biltur på 4 timer noen uker etter ks.

(et lite tips kan være å bruke "gravid-bilbelte", slik at ikke beltet gnager på såret).

Skal du kjøre selv eller sitte på? Jeg hadde nok klart å sitte i bil i 4 timer, og fått samboeren min til å hente babyen for amming og sånt, for det å gå ut og inn av bilen var vanskelig for meg husker jeg.

Fikk ikke lappen før årevis etter så vet ikke hvordan det blir å kjøre selv.

Det går nok bra, og blir det helt krise avlyser du! :)

Som både du og andre her sier så er det jo veldig individuelt, men jeg har tatt 3 KS og vært fit for fight igjen veldig raskt etterpå uten noen form for komplikasjoner, infeksjoner eller annet tull.

Jeg tror det er flest i samme kategori som meg, så 4 timer i bil er sikkert ikke noeproblem etter såpass med tid :-)

Lykke til og god tur!

Har hatt 2 ks.

Første (med svangerskapsforgiftning) gikk det nesten 6 mnd før jeg kom meg, men etter siste ks, tok det ca 1 uke, så var jeg ute å gikk tur, vasket hus, og trena :) Var på min første spinningtime 2 uker etter ks`et (men tok det rolig altså!)

Du burde se ann hva du orker, og ikke planlegg noe før rett etter operasjonen. Kanskje du forandrer mening og vil feire jul hjemme i sofaen i steden? :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...