Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Min 1 åring skal få voskipose, i fjord vinter brukte vi en ull pose. Den er for liten nå, så vi tenker å kjøpe en voksi pose. Denne kan de vel bruke lenge. Noen som har erfaring med disse to? Classic og urban. Hvem er best og kan brukes lengst mulig? Tenker også at denne skal brukes på neste barn
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Henger meg på deg HI, jeg lurer på det samme
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 en classic pose kan man ikke bruke så lenge, blir gjerne for liten ved 1-1,5 års alderen, mens en urban har et forlengelsesstykke som gjør at man kan bruke den opp til 4-6 år. Lengden passer nok til en 6 åring også, men synes den ser litt vel trang ut i bredden... En classic er den desidert varmeste vognposen som finnes, urbanen på 2. plass. Selv synes jeg urbanen er varm nok i lange baner, og brukte ikke engang ullklær på poden når hun lå ute i den som spedbarn. Min attpåklattbror erogså født på vinteren og han måtte ligge i bare bleie i classic posen ute i 20 minus grader, så varm er den! Ellers er det viktig å huske på at barna trenger ca 10-20 cm mellomrom mellom føttene og bunnen av posen for at den skal fungere optimalt, derfor blir en classicpose fort for liten. En classic fungerer også best om man ikke har ull på seg fordi varmen da blir innestengt inne i ulla og ikke inne i voksiposen, om du skjønner hva jeg mener. Det var det jeg fikk beskjed om at voksi forhandler, men jeg vet ikke om dette også gjelder for andre type poser. uansett er jeg superfornøyd med voksi urban, der følger det som sagt med forlengelsesstykke, en hodepute, og det er lufteluker bed føttene.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Siden jeg da skal kjøpe posen til en på over året, så ser det da ut som det lønner seg å kjøpe urban? Men den er vel ikke veldig trang i bredden?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Jeg har Urban, og den virker ikke så trang i bredden, men tror ikke jeg ville klemt inn en unge på 5-6 år nedi den
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Kanskje ikke så mye bruk for pose ved 5-6 års alder.. Men jeg tenker ihvertfall 3 år. Men hvordan er glidelåsen? Ser mange skriver rundt omkring at glidelåsene er dårlug og ryker?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Har ikke opplevd det her hvertfall, funker fint her..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #9 Skrevet 11. august 2011 Så bra Blr nok en urban på han her da tenker jeg
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #10 Skrevet 11. august 2011 Vi har en Urban pose og har vært kjempefornøyd med den. Sønnen vår er 14 mnd nå og har vokst ut av den! Jeg vurderer å kjøpe ny i år. Vi må feste til den forlengbaredelen, men den henger laaangt ut av vogna.. Ikke stas i det hele tatt. Ikke kjøp den før du har testen den ut på barnet ditt og i vogna di.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #11 Skrevet 11. august 2011 21:14 her Dren er absolutt ikke trang i bredden, og jeg tror som sagt den passer fint til en fire åring også, men voksi selv mener den passer opp til seks år, men det tror jeg ikke noe på! I lengden, ja, men ikke i bredden!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #12 Skrevet 11. august 2011 21:14 her igjen... ikke meninga å være anonym forresten. På senåret 2009 hadde voksi urban en feilproduksjon med glidelåsen og tilbakekalte hele partiet. Det som skjedde var at glidelåsen gikk opp igjen når du lukket den. Det var ikke noe problem å få den byttet, selv uten kvittering. Jeg hadde to stk, den ene fikk jeg byttet i butikken (uten kvittering) den andre var kjøpt et annet sted i landet, så jeg ringte de og de sendte meg en ny en i posten:) jeg ville aldri brukt en annen pose enn voksi! Skal kjøpe en til til han i magen også De er dyre, men absolutt verdt det!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #14 Skrevet 11. august 2011 ??? Snuppa mi blir 3 år nå og pakker enda i classic.. Har dere enormt lange barn eller?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #15 Skrevet 11. august 2011 Altså, han har vokst ut av den første delen! Jeg var kanskje ikke tydelig nok. Den er fra 0-2 år. Min er ca 86 cm nå og det blir veldig trangt om vi ikke bruker den forlengbaredelen. Saken er at den henger så voldsomt langt ned fra vogna, slik at posen sklir litt.. Jeg har mikset og trikset, for det må da være noe man kan gjøre for å at dette ikke skal skje (annet enn belter)..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #16 Skrevet 11. august 2011 ikke lange barn nei, veldig korte faktisk, men poenget er jo at det skal være luftig mellom føttene og bunnen av posen for at posen skal fungere optimalt. Jeg har ikke selv voksi classic, men har flere venner som har det, og de har alle byttet til urban ved 1-1,5 års alderen fordi posen ble for liten. Disse barna har heller ikke vært spes store. Ser på voksi.com nå at det finnes en egen brettemåte på disse posene fra 2-3 års alder, men mtp at de sier at urban kan brukes opp til 6 år er jeg litt skeptisk... Husker broren min som hadde den posen som spedbarn, og jeg synes det var litt vanskelig med all den brettingen og knytingen, men det er sikkert en vanesak. Glidelåsen på urban er hvertfall veldig enkel og grei.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #17 Skrevet 11. august 2011 Okej, da skjønner jeg Kunne jo kanskje tenkt at det var det du mente også da Gutten min er bare 74 lang, så han kan fint bruke den korte delen en vinter sikkert da?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #19 Skrevet 11. august 2011 Det går nok bra. Hvis jeg ikke husker feil, så sluttet vi med posen i mars og da passet den akkurat. På 8 mnd kontrollen i febr., så var han 77,5. Så tenker kanskje maks 80 cm? Går ikke lenger her iallfall. Trist.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #20 Skrevet 11. august 2011 Vi har bare hatt classic og den har fungert fram til 2,5 års alderen iallefall. Urban er lengre, men for oss ble den altfor smal. Så da snuppa skulle ha ny pose fordi lillesøster kom til verden, kjøpte vi heller Odenwalder. Vi tik barnet med i butikken og prøvde de ulike posene der. Men 2 lag ull/fleece på ble Urban for trang for snuppa på da knappe 2 år......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå