Gå til innhold

Venninnen min og kjæresten planlegger trygdesvindel, skulle gjerne ikke visst det!

Anbefalte innlegg

De venter barn om to mnd, og har nettopp leid seg ny leilighet. Nå viser det seg at den er leid kun i hennes navn og han skal ikke melde flytting dit men hjem til sin mor.

Så skal hun registreres som aleneforsørger og få stønad deretter. Jeg har sagt at de er strenge på kontroller men de mener det er liten sjans for at de blir tatt.

Jeg synes dette er på trynet. Men vil ikke miste henne som venninne og vil heller ikke melde dem.

Fortsetter under...

Ja, nettopp det jeg tenker også. Men så er det visst bare jeg som vet det. Han skulle ikke si det til noen, men hun måtte bare betro det til meg. Det gjør det ekstra vanskelig, hvis noen melder det så vil hun jo tro det er meg med en gang.

HI

Du kan fint melde anonymt! Bare sende et anonymt brev til NAV det, så sjekker de saken!

Dette er økonomisk kriminalitet av værste sort, tyveri fra felleskassa. Hadde noen på jobben gjort underslg slik at det fikk konsekvenser for din jobb hadde du ikke meldt fra da heller? Dette er minst like ille!!!

Det ER helt på trynet. Tenk at hun svindler til seg det du betaler i skatt. Skjønner at det er vanskelig, særlig i og med at du er den eneste hun har fortalt det til.

At hans mor er med på svindelen ved å la ham endre adresse dit er også helt utrolig forkastelig spør du meg.

Annonse

Lever sammen.....ekteskapslignende forhold......

Hva er et ekteskapsligende forhold? Felles bosted er jo et moment, fremstår som par utad er et moment, felles om utgiftene og gjensidig forsørgelsesplikt er et annet moment.......

Om de ikke lever i et ekteskapslignende forhold, ikke bor sammen, ikke forsørger hverandre, så er det ikke sikkert de kasies å leve sammen.

Dette er de de som skriver under på, dette er deres vurderngstema, ikke ditt. Mulig de ikke spiller med åpne kort i forhold til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...