Gå til innhold

Fødsel som starter med vannavgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den ene boka jeg fikk fra jordmor står det at det er vanlig at vannet går først en god stund ut i fødselsforløpet og at det kun er enkelte tilfeller hvor vannavgang er starten på fødsel. Men jeg føler at veldig mange sier at vannet gikk først. Det var også det som skjedde meg i forrige fødsel. Riene startet først noen timer etter at vannet var gått.

Hva er deres inntrykk evt erfaringer fra tidliger fødsler?

Bare ren nysgjerrighet :-) Kanskje bare jeg får alle fødselstartetmedvannavganghistoriene hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg startet forrige fødsel med rier uten forvarsler av noe slag, og jordmor tok vannet en times tid før babyen var ute. Så hos meg var det ikke vannavgang i alle fall :)

Skrevet

Begge mine fødsler har startet med vannavgang.

Første gang dro jeg på sykehuset en times tid etter det var gått, da hadde jeg 5 cm åpning og visstnok rier, men de kjente jeg ikke noe av, trodde det var kynnere bare. Hun ble født 4 timer etter

Med nr 2 fikk jeg ikke rier, og ble satt i gang 3 dager etter

Skrevet

Her gikk vannet 01:45 og riene kom med det samme. Etter 1 time hadde jeg 1.30 min mellom riene, alt kom uten forvarsel. Kom på sykehuset med 4cm åpning kl 03:30.

Dennis ble født kl 05:28.

Greit å vite at når vannet går er du igang.... så vi får se hvordan det starter denne gang :o)

Skrevet

Første fødsel startet med vannavgang uten tegn i forkant. Tok 4 timer før den første rien kom, og når det da startet tok det litt i underkant av 2 timer før lille så dagens lys.

Andre fødsel startet med rier (varte i 1,5time), og de tok vannet på 9cm. Da tok det 10min før lille så dagens lys.

Tredje fødsel gjenstår å se, håper på å komme tilbake til det senest om 2 uker ;p

Skrevet

En av mine 3 fødsler har startet med vannavgang.

Skrevet

Begynte med vannavgang ved forrige fødsel og riene satte ikke igang før noen timer senere.

Skal visstnok ikke være mer en 10% avfødslene som begynner med vannavgang. Hos de fleste jeg kjenner har det begynt med rier.

Skrevet

En av mine 3 fødsler har startet med vannavgang.

Skrevet

Min første fødsel startet med rier, og så måtte jordmor ta vannet etterhvert. Nå venter jeg på at min andre fødsel skal komme igang (10 dager til termin), spent på hvordan det starter denne gangen.

Skrevet

Begge mine startet med vannavgang.

Første gang tok det ca 8-9 timer før riene startet og deretter 12 timer før babyen var ute.

Andre gang kom riene ca 6 timer etter vannavgang men var svake og uregelmessige, stoppet nesten opp etc. Ca 16 timer etter vannavgang startet det for fullt og da var det bare en time før vi dro på sykehuset, hadde da 5 cm åpning og 2 timer senere var babyen ute.

Jeg foretrekker helt klart en fødsel til som den siste! :)

Regner nesten med at det blir vannavgang først denne gangen også, går liksom og venter og kjenner etter det lille "poppet" (som en champagnekork innvendig) som begge ganger kom sekunder før vannet fosset ut. :)

23 dager igjen til termin...

Skrevet

Første gang: Lakk fostervann noen dager før fødsel, resten av vannet ble tatt under fødselsforløpet, husker ikke når.

Andre gang: Vannet gikk omtrent samtidig med første rie, det fosset ut, var nok ett par tre liter eller noe deromkring, var gjennomvåt fra topp til tå, ja, til og med overdelen ble våt av en eller annen merkelig grunn og skoene surklet med masse vann i :) Dro på sykehuset 1 time etter at vannet gikk. Tok 45 minutter fra 3 cm til full åpning og jeg kunne presse, akkurat de 45 minuttene var rimelig intense, men vil helt klart ha det slik som siste fødsel enn første fødsel som var intens fra første rie og det neste døgnet...

Lykke, lykke til :)

Skrevet

Her startet fødsel med vannavgang, riene begynte ca 1,5time etterpå.

Skrevet

Hmm, her var det i alle fall mer enn 10% som startet med vannavgang. Kanskje det er typisk for bim jenter, hehe. Av de fødselshistorier jeg kjenner til tror jeg nesten det er et lite flertall som har startet med vannavgang. Så derfor jeg ble litt overrasket over å lese at det kun var et mindretall av fødsler som startet med det.

Er spent på hvordan det starter her denne gang.Går liksom bare og venter på at vannet skal gå, siden det startet sånn sist.

Skrevet

Tror vel at mange med fødsler som IKKE startet med vannavgang lar være å svare på denne tråden...det blir liksom ikke vitenskaplig dette. Så selv om det her ser ut til at de fleste starter med vannavgang, stemmer nok ikke det helt...

Men fordelen med vannavgang må jo være at man vet det vil skje noe innen kort tid! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...