Gå til innhold

skuffet etter første jordmortime

Anbefalte innlegg

Er 25 uker på vei og hadde første time oss jordmor i dag. Har vært en del bekymret i det siste da jeg synes magen min er blitt så stor samt at jeg har hatt en del smerter øverst i magen, rett under ribbeina på en måte.

Har selv målt sf-mål til 28, i dag målte hun det til litt over 27 og jeg spurte om ikke det var litt mye. 25 er øverst på det grønne feltet så. Hun mente det var helt ok hent til hun så på papiret og mumlet litt. Da jeg skulle gå så jeg at hun hadde satt krysset på 25 cm altså slik at det var under normalen.. Spurte henne og hun mente hun hadde målt feil.. Jeg så jo at hun målte, samt at hun sar at det var over 27cm. Hvorfor skulle hun da endre det?!

Spurte også om smertene jeg har hatt, men dette viste hun ikke hva det kunne være, men mente jeg skulle følge med og observere de.. Kjenner jeg blir litt frustrert over jordmødre/leger som ikke vet....

Fortsetter under...

Skjønner at du er skuffet. Det som irriterer meg mest ved slikt er at de det gjelder ikke bare sier "men se her ja! Det var litt mer enn jeg trodde!" og så noterer man seg det man finner og ikke bare slarver og sier "jeg må hja målt feil". Jeg blir helt matt av slikt og synes det er utrolig arrogant å ta en slik vending og dermed anta at folk bare godtar det. Jeg synes selvfølgelig at du burde protestert, og det synes du sikkert i etterkant også (er jo etterpå man kommer på alt man BURDE sagt :-P). Det jeg ville gjort, som jeg nevnte omvent i en annen tråd her (he he), er å ta kontakt med legekontoret, forklare situasjonen og få de til å måle på nytt. Si at du er bekymret. Det er _alltid_ lov til å be om en second opinion!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...