ღhælgelainnღ Skrevet 11. august 2011 #1 Del Skrevet 11. august 2011 Har vært hos legen min igjen og sjekket opp blodtrykket. Forrige gang jeg målte, var for ca. 3 uker siden. jeg hadde slitt med hodepine i noen uker som kom og gikk, så jeg ville sjekke opp dette. Da målte blodtrykket 145/93, noe legen syntes var i høyeste laget. Jeg skulle derfor komme tilbake og sjekke nå. Denne gangen var det enda høyere, nemlig 166/98. Hun ønsket å sette meg på en døgnmåling. Det var ikke noen grunn ennå til å sette meg på medisinering, men hun ville altså følge med blodtrykket mitt nærmere. Jeg ble nylig mamma for 3. gang (3 måneder siden) og har hatt helt normale og fine blodtrykk gjennom alle svangerskapene. Hvordan kan plutselig blodtrykket sprette i været i løpet av bare noen få måneder - og ikke gå ned igjen? Jeg har hatt det litt hektisk og masete etter siste fødsel, bla. en litt for masete ferie, samt planlegging og organisering av dåp. Kan dette ha noe å si for at blodtrykket har gått til topps? Synes det er skummelt at det kan endre seg på så kort tid. Nå måtte jeg bare tenke på kostholdet og kutte ned på salt og sukker og få i meg tilstrekkelig med grønnsaker, fisk, grovt brød osv. Jeg føler meg engstelig pga. dette, men håper at jeg klarer å stabilisere det litt frem til neste måling igjen. VIl nødig måtte begynne på medisiner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143469266-har-f%C3%A5tt-h%C3%B8yt-blodtrykk-aldri-hatt-det-tidligere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå