Gå til innhold

Kona er gravid - og jeg får ikke mensen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om dette er riktig forum å stille dette spørsmålet, men jeg fyrer løs allikevel:

Etter flere års prøving, er vi endelig i den lykkelige situasjonen at kona mi har blitt gravid! En stund vurderte vi å prøve begge to samtidig, men fant ut at det var greiest med én gravid av gangen... Kona har gått på hormoner i lang tid, og ble gravid etter fryseforsøk på rikshospitalet. Er nå cirka 3 mnd på vei. Jeg hadde min siste mens da hun var cirka 5 uker på vei...og siden har jeg ikke fått mensen! Vi pleier ikke være "samkjørte" på mensen, men dette synes jeg er litt rart. Er det andre lesbiske som har erfaring med at konas graviditet påvirker ens egen menssyklus?

(Skal til legen om en uke, bare for å sjekke om det ikke er noe i veien med meg...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde ikke Lesbiske fikk gjennomført fryseforsøk og div alternative former for å bli ravid i Norge..

Har et lesbisk vennepar som venter en baby i august og de måtte reise til Danmark..

Men over til spm ditt, min venninne fikk samme problemet som deg da hennes kjær ble gravid og legen sa at dette kunne være normalt i en kort period, hvis det varte over lang tid måtte hun sjekkes grundigere...

Det ordnet seg, men syklusen hennes er fortsatt litt ustabil..

Lykke til med Mens-) Og Baby-)

Skrevet

Takk for svar! Føles litt trygt å vite at andre har opplevd det samme.

Etter 1. januar 2009, da den nye ekteskapsloven trådte i kraft, har lesbiske par akkurat samme rettigheter til assistert befruktning som heterofile par. Det betyr at dersom inseminasjonsforsøk (AID) ikke funker, får man hjelp via prøverørsforsøk. Etter to forsøk i Danmark før 2009, begynte vi på Rikshospitalet i Oslo etter at loven trådte i kraft. Betaler bare 1500 pr gang + medisiner. Og alle reiseutgifter blir dekket, både for kona og meg. Føler meg utrolig priveligert og takknemlig for å være lesbisk i Norge!

HI

Skrevet

Min syklus er heldivis upåvirket selv om frøkna mi er 15 uker påvei med lillefrø <3

Gratulerer med baby på vei, å signerer deg i takknemligheten for å være lesbisk i Norge. Har et lite prøverørsbarn vi også, fra Medicus i Trondheim :) Dog uten vansker fra før av.

Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...