Gå til innhold

Pårørende krever svar fra politiet. Kritikken litt mer forståelig nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Politiet gjorde noe underlig ved å reise til Storøya, og det bør forklares grundig.

Men ikke sjelden er det slik at pårørende kommer med urettferdig kritikk, som at noen burde ha risikert livet for å redde deres basehopper-sønn.

Selvsagt, men enkelte har som sagt ment at man ikke engang bør stille spørsmålstegn ved håndteringen. Selvfølgelig bør man det! Både av hensyn til de pårørende og av hensyn til lærdom.

Avgjørelsen om Storøya og liten gummibåt synes jeg er mest prekært.

Det er veldig mye i denne saken som må evalueres, og nettopp derfor vil politiet foreta en grundig gjennomgang. Men det er ikke for mye forlangt at man venter til evalueringen er ferdig (og leser den) før man kritiserer. Først da får vi klarhet i hvilke vurderinger som lå til grunn og om disse vurderingene var riktige...

selvfølgelig må man stille spørsmål. det er bare på den måten man kan vire hva som bør komme på plass fremover, slik at man kan redde flere neste gang det skjer.

Jeg gjorde en gang mitt aller beste på en oppgave, jeg fikk B og var fornøyd fordi jeg hadde gjort alt jeg kunne. Men selvsagt leste jeg begrunnelsen for hvorfor jeg ikke hadde fått A, slik at jeg kunne lære av det til neste gang.

Annonse

Hvis barnet mitt døde på Utøya og det var mistanke om at politiet hadde gjort en del feilvurderinger, eller at ressursene var få, ja da hadde jeg stilt meg kritisk. Hva er det du ikke forstår?

Å stille kritiske spørsmål er ikke det samme som å kritisere. Og det ER grunn til å stille kritiske spørsmål i denne saken, dette er blant andre medias jobb. Skjønner du virkelig ikke det? Skjønner du ikke hvorfor?

Eller mener du man bør utelukke kritiske spørsmål i alle sammenhenger hvor den proffesjonelle instansen "har gjort så godt de kunne, og de er bare mennesker"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...