Gå til innhold

UVI uten symtomer, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i de siste par dagen hatt vondt i ryggen, der jeg antar høyre nyre befinner seg. Har vanligvis aldri vondt akkurat der. Har opplevd en gang tidligere å ha UVI som spredde seg til nyrene. Har tissa ofte de siste dagene, ellers ingen symptomer. Tok en sånn strimmeltest som man får kjøpt på apoteket, og det var ingen utslag. Er det noen som vet hvor pålitelige disse testene er? Kan jeg ha UVI uten særlig symptomer? Syns de smertene i ryggen er litt mistenkelige, og vil helst ikke komme til det stadiet jeg gjorde sist, særlig nå som jeg er gravid.. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått utslag for UVI hos fastlegen, uten at jeg har hatt noen vonde symptomer. Er liksom å springer på do hele tiden uansett, så om jeg tisser tre-fire ganger ekstra om dagen, så tenker jeg at det har med graviditeten å gjøre.. hehe..

Anbefaler deg å bare levere en urinprøve til fastlegen/legekontoret og få den sjekka. Det har jeg gjort, og det gjør jeg gjerne igjen hvis jeg er i tvil:)

Lykke til:)

Skrevet

Svaret er JA. Man kan ha uvi uten utslag, også hos legen. Hvis symptomene er slik at du mener du har uvi ber legen deg som regel vente 2-3 dager for så og komme å ta en ny test. Evt. kan han sende prøven din til dyrkning.

Skrevet

Ups.. Var visst uten symptomer du spurte om:) Svaret er JA til dette også, er det nyrebekkenbetennelse er vondt i nyrene symptomer nok.

Skrevet

Ja det kan du! Jeg hadde svært mange UVI ved forrige svangerskap uten noen form for vondt eller tegn på at jeg hadde det. Dra til legen med en urinprøve og insister på at de skal sende den til dyrking!

Skrevet

Hei, på visitt fra 3. trimester her.

Jeg har både før og i løpet av dette svangerskapet slitt MYE med gjentatte UVI'er, også mange nyrebekkenbetendelser - da jeg får UVI uten symptomer.

Det behøver ikke nødvendigvis å ha utviklet seg til nyrebekkenbetendelse, selv om man får smerter i ryggen (heldigvis) Men som det er nevnt flere ganger over her, så lever en prøve hos legen din og KREV å få sendt denne til dyrkning.

Jeg har vært "heldig" som har lang historie med UVI'er og nyrebekkenbetendelser - så alle mine prøver er blitt sendt til dyrkning. Har blant annet funnet ut at jeg har GBS pga dette. (I en tilsynelatende ren urinprøve)

En annen måte de kan sjekke om du har en infeksjon på, er å ta en blodprøve for å sjekke senkningen (tror jeg det heter) Dette gjør de ved å ta et litte stikk i fingertuppen.

Masse lykke til, lever urinprøve og god bedring!

Skrevet

Jeg fikk nyrebekkenbettenelse uten å ha hadd den minste annelse om at jeg hadde gått med uvi før det! Så Ja det går ann.. test deg for det hos legen du!

Anbefaler også å få legen din til å teste om du har gbs samtidig bare for å være sikker! dette er en test legene ikke utfører unner vanlige prossedyrer men har du gbs, og ikke oppdager det er det en liten sjangs for at det overføres te barnet under fødsel. men er det påvist unner svangerskapet vil du få pencelin kur nå og intravenøst unner fødslen! :) Jeg fikk legen min te å test for det, hadde ingen sympt. annet enn litt lange vannavgange. Går nå på pencelin og skal få det unner fødslen! :)

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...