12Januarspire Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Hva skal jeg spise?? Uansett hva jeg spiser for tiden kommer det nesten alltdi opp igjen og jeg blir like fort sulten, jeg får i meg gravid vitaminene mine og vann, men det er stort sett det meste.. Prøvde å spise litt potetgull istad bare for å få noe i magen, men det smakte ikke som før, smaker bare papir, fysj... Hva skal eg spise for å ikke spy.. ? Er det flere som har det sånn nå helt i begynnelsen, Har spist knekkebrød nå og det ser ut som det holder seg nede, men kan ikke leve på det i 9 mnd heller, det er ikke bra for hverken meg el spiren vil jeg tru...
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Er slik her også, klarer ikke holde på gravid vitaminene heller :-/ alt jeg klarer er svak svak saft eller bare vann. Alt annet kommer opp igjen. Prøvd alt jeg kommer over, men kommer i retur... Testet: Knekkebrød, maria kjeks, popcorn, poteetgull, brød med div pålegg, hold it "innbakt pizza", annen varm mat osv. Har en lang lang liste, men ikke noe holder.. Kroppen driver nå på vann og mine overflødige kg.
Pil Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Been there! Jeg driver å "sniker meg på maten" for å ikke tenke så mye. Altså: Lage mat-spise-tenke på noe annet. Det går av og til. Det beste er når noen lager mat til deg, uten å spørre og grave for mye etter "hva vil du ha?" (Jo mer du tenker på det, jo værre blir det). For meg funker dette litt: kokt vann med noen skiver fersk ingefær og litt honning og sitronsaft i + et knekkebrød med litt ost. (Hvit eller brun). Fersk ingefær driver jeg å tygger litt på ofte. Bitte-bitte små biter. Sterkt, men funker! og Kick lakris (rød) er litt godt. Dette er ikke lett! Lykke til!
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Huff... Ikke bra Prøv loff! Det funket for meg.. Jeg er ikke kvalm hele dagen, men mesteparten. Var sammen med en venninde i går. Hun foret meg med loff og ferdig stekt kylling! Kan ikke huske sist maten var så god hjalp nok litt at det var en annen enn meg som lagde klar maten også Prøv også loveharts.. Noen sier det hjelper mot kvalmen
Småting Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Kjenner meg veldig godt igjen - særlig fra runde 2 - levde på kjøtt (okse-/svinefilet) med grønnsaker og saus + cookies i 8 måneder - jeg gikk opp 5,5 kilo - han som kom ut veide nesten 5,1... Skal du velge 1 ting så er ikke knekkebrød det verste (satser på at du får i deg husmann eller annet grovt knekkebrød) Sjansene er store for at dette går over i løpet av noen få uker - i mellomtiden, jobb med å få i deg folsyre og en multivitamin (evt. sana sol eller lign.) Å ha det sånn som du har det er veldig vanlig, og de små er så bitte små disse første tre månedene at det er mikroskopiske mengder de trenger! Det aller meste kan de suge til seg fra dine lagre - får du ikke i deg D-vitamin (de kapslene er jo ofte ikke forenelig med kvalme) - sett deg ut i solen - vi er jo heldige som har den muligheten, verre med vintermage :-) Ellers ville jeg anbefale deg å ta en tur i butikken - ta deg GOD tid og gå rundt og bare SE på produktene, plutselig finner du noe som frister - tror kroppen kan si fra.
lillevirre Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Uff... Kjenner meg igjen... Har hatt det sånn de siste ukene jeg også. Det er ikkenoe morro,. Men i dag er første dagen jeg egentlig føler meg ganske bra. Har vært kvalm og hatt mangel på matlyst de siste 2 ukene. Kaster opp nå og da også. Hjelper nok litt at jeg er sykemeldt denne uka fordi jeg ikke klarer å komme meg ut av sofaen en gang. Jeg er 7+1 nå, og håper dette snart går over. Reiser på ferie på Lørdag og det er ikke gøy å gå rundt å være kvalm og dålig da. For meg funker det med ristet brød/loff med jordbærsyltetøy på, og et glass med iskald appelsinjuice, går også å knasker på gullrøtter når jeg føler meg småsulten. Da får jeg ihvertfall i meg noe... Ellers går jeg å sutter på tyrkisk pepper og pulverpadder for å prøve å unngå kvalmen. Syns det funker til en viss grad. Håper det går litt bedre med dere også etterhvert. Lykke til med matlysten.
Småting Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Hehe, lillevirre - lakrissutter'n - kjenner igjen den ja :-) Kan tyde på lavt blodtrykk og at kroppen velger riktig 'medisin' selv - lakris øker jo blodtrykket litt :-) Og har man blodtrykk på den lave siden så forsvinner jo gjerne energi og magen kan begynne å snurre. Halvstekte rundstykker med jordbærsyltetøy er noe av maten som funker best her også og appelsinjuice - skal bli morsomt å høre om hva som er inni disse magene som tydeligvis har samme smak :-)
lillevirre Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Småting; He he he!!! Ja, det skal bli morsomt å finne ut. :-) Hvor langt er du kommet da?
Småting Skrevet 12. august 2011 #9 Skrevet 12. august 2011 8+4 i dag, hvis jeg ikke regner helt feil :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå