Gå til innhold

Holder snart ikke ut mere ! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg 23 dager til termin, og holder på å gå i veggen snart pga alle kynnerne! Det begynner å bli svært ubehagelig, og jeg har konstant menssmerter så og si.

De siste dagene har kynnerne blitt enda oftere, og varer hele mårran, dagen, kvelden og natten. men, de fører jo aldri til noe. Vonde er de også innimellom. Det virker ikke som slimproppen har tenkt å gå, men jeg har endel utflod, som lukter sterkere en normalt. Ungen er livlig, men når han rører på seg gjør det vondt. Spessielt helt nederst i bekkenet. Sånn type rie vondt når han rører på seg.

Jordmora mi har ferie, og jeg har bare vært på kontroll hos en totalt udugelig vikarlege, som knapt viste hvordan han skulle måle magen. Føler meg veldig usikker på hva som skjer nå, og om kynnerne egentlig ER kynnere, eller om d er falske rier?! eller, om det kan være begynnelsen på at noe skjer.

I tillegg til dette har jeg kraftig Cts i høyre hånd, og i en annen nerve enn den man vanligvis har det i. De ville ikke gjøre noe med det før fødselen var over. Og jeg bare kjenner nå at jeg snart ikke holder ut snart!!! :/ Har så vondt hele tiden, endten her eller der... Også kynnere, som er vonde og må pustes igjennom... :(

Er det sånn at man kan ringe føden å få komme på kontroll der? for å sjekke at babyen ligger rett, målt om man er moden osv? Jeg bor i tr.heim, og vet at det er travelt på føden der nå.. men jeg føler at jeg snart knekker sammen av alt dette...

jordmora mi kommer ikke tilbake fra ferie før termin min heller...

Frustreeeeeeeert, lei og bekymra på en gang :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv!! Er grusomt å gå sånn. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :( Jeg er 5 dager på overtid og er i tillegg mye dårlig.

Jeg ringte å snakket med føden, men de ville ikke ha meg inn. Fikk bare beskjed om å fremskynde timen hos fastlegen min. Akkurat som om det hjelper. Han vil ikke sjekke noe modning. Nå skal jeg på ny kontroll hos han i morgen å håper virkelig han sender meg videre nå.

Trøsten midt oppi det hele er at vi ikke er alene om dette.

Skrevet

Hei!

Må si jeg føler med deg... Har en del vonde kynnere på natta, men heldigvis rolig på dagtid. Så får hvilt meg når jeg har sendt jenta vår på barne hage.

Du kan bare ta en paracet, hvis smertene blir for store, døyver litt i allefall;)

Jeg skal også føde på St.Olavs, har 10 dager igjen til termin nå. Så jeg spurte jordmora om det var mulig å bli satt igang raskt etter at termindatoen har gått ut, hvis jeg går over. Er sterkt plaget med kvalme, og må bruke kvalmestillende for ikke å kaste opp.

Men så lenge barnet har det bra, og alle testene er i orden, så får man ikke velge det selv lenger.

Hvis du føler deg utrygg på legen du var til, så kan du ringe poliklinikken på St.Olavs og høre om det er mulig å få en kontroll, og forklare plagene dine. Bare si at jordmor og lege er på ferie. Du får ikke verre svar enn nei;)

Skrevet

Jeg fikk komme rett inn på føden i går. Har ikke vært på kontroll siden uke 31, er nå i uke 37. Babyen har vært veldig rolig, men når hun beveger seg så er det utrolig vondt langt nede i bekkenet. Må puste meg gjennom smertene, og det føles ut som det bare er noen cm innenfor sjeden smertene sitter. Bekymret meg også for at magen har krympet sånn, og hadde faktisk lite fostervann.

Ble iallefall tatt kjempegodt imot på føden, var der i over 3 timer. Fikk sjekket pulsen til tuppa, ultralyd, div prøver ble sendt til dyrkning, ALT ble sjekket. Fikk beskjed om å ringe\komme om det var noe som helst, smerter, lite liv... uansett. Skal inn om ei uke igjen for å sjekke fostervannet på nytt, det er normalt men i nederste skala.

Ring, rams opp alt du bekymrer deg for. Ikke vær redd for å syte litt ekstra ;) Lykke til!

Skrevet

Hvis du hàr vondt, og er bekymra ville jeg ringt på føden jeg. Eller hva med fastlegen? Du kan jo fint få en kontroll der, og hvis h*n ser noe der så kan du få hendvisning til svangerskapspoliklinikken på St.Olavs ! Evt kan du ringe direkte dit å høre hva de mener der, tror det er et bedre alternativ en føden i allefall. Er jo ikke meninga at du skal gå å være redd å usikker selv om JM er på ferie !

Sender en masse gode tanker, vet hvordan det er å gå å ha vondt å vente på noe som virker så langt unna... Krysser fingrene for at alt er som det skal, og det er det nok mest sansynlig :) lykke, lykke til :)

Skrevet

Så kjekt med så mye tilbakemelding. og det er jo en mager trøst at jeg ikke er alene.

Vurderer å ringe å snakke med noen når samboern har kommet hjem fra jobb. Er så ufattelig sliten, og det tærer på alt og alle rundt meg!

får også skikkelig vondt av og til når han rører seg. Og kynnerne må jeg alltid puste meg igjennom.

På forrige kontroll var jeg hos vikar lege. Fastlegen min har ferie. Hun har jeg uansett 0 kjemi med, og hun er helt forferdelig og gå hos!

får prøve å ringe på sykehuset å høre hva de mener senere i dag. Om de har tid, får jeg jo kanskje komme inn til en sjekk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...