LilleBamBam+EnTil Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Min 14mnd gamle datter driver meg fra vettet. Siden hun ble født har det vært urolig søvn om natten og puppen har vært hennes gode venn. Hun får fortsatt litt pupp, og har forsøkt i nattavvenne henne i 1 måned nå. Men fortsatt våkner hun annenhver time og hyler. Jeg prøver med smokk, kos, vann, synge. Ingenting hjelper, bortsett fra pupp. Tilslutt sovner hun, mens jeg er våken. Hun har tydelig en sterk vilje. Men dette går ikke lenger. Jeg sover nå på sofaen og i snitt 5 timer per natt. Null på dagen, for da er jeg jo på universitetet. Det har gått så langt at jeg nå sliter med å sove normalt. Forresten er jeg alene og de færreste kan hjelpe meg på natten. Hjelp meg litt søte dere.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Prøv å kutt ut kosen og synginga, slik det ikke blir "belønning" for henne å våkne opp. Du må være sterk og tilby henne kun vann. Ikke plukk henne opp. Ikke snakk med henne. Forlat rommet etter hun har fått vannet (og hun kommer til å protestere fordi hun synes det er så flott at mamma kommer og er hyggelig med henne om natten), men du må bare gå steil til verks. Jeg er alene selv og fikk det rådet av helsesøster, fordi jeg var rett og slett utslitt. Det tok 3 netter, så var det gjort:)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Glemte å skrive at du bør gå inn med jevne mellomrom slik hun vet at du er i nærheten. Men ikke belønn med kos eller prat. Hilsen hun som svarte.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Glemte å skrive at du bør gå inn med jevne mellomrom slik hun vet at du er i nærheten. Men ikke belønn med kos eller prat. Hilsen hun som svarte.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Glemte å skrive at du bør gå inn med jevne mellomrom slik hun vet at du er i nærheten. Men ikke belønn med kos eller prat. Hilsen hun som svarte.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Glemte å skrive at du bør gå inn med jevne mellomrom slik hun vet at du er i nærheten. Men ikke belønn med kos eller prat. Hilsen hun som svarte.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 det er dette som funket for oss å, lot henne bare hyle..gikk inn med gjevnemellomrom å ga smukk, la henne ned osv..men ingen snakk,ingen kos eller sang inn og utigjen..min datter har bare gitt opp..når jeg legger henne på kvelden kan hun være våken ganske lenge, men ikke et eneste hyl..litt suttring av å til når hun blir lei, går inn å legger henne ned så sovner hun det samme gjør vi på natta..gir smukk, legger henne ned å sier natta..da kan hun av og til hye en stund men gir seg ettervært vi pleide å gi pupp på morningen, derfor våknet hun flere ganger på natta å hyyylte, for å finne ut om det var morgen og puppe tid..så natt og morgenpupp bør du slutte med helsesøster rådet oss til ikke å gi vann en gang, da de ser på det å som "beløning" lykke til
LilleBamBam+EnTil Skrevet 11. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2011 Tusen takk for gode råd. Skal ta første harde økt i natt. Og ja, det er jammen påtide å slutte med puppen i det hele tatt. Om 4 uker får jeg avlastning en helg og da er det over for puppen :I)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 11. august 2011 #9 Skrevet 11. august 2011 Føler med deg, dette må virkelig være tøfft for deg, spesielt siden du er alene. Jeg har virkelig fått en ny respekt for aleneforeldre etter at jeg selv ble mor! Det er som de sier her på tråden, du må bare kutte helt og være tøff. Passe på at hun vet hun er trygg ved at hun vet du er i nærheten, men ellers ingen oppmerksomhet. Det blir nok noen lange, vanskelige netter, men belønningen tilslutt blir at dere begge får en god natts søvn Tenk på det som tøff kjærlighet, for det er jo ikke bra for henne heller å få så uavbrutt søvn. Ønsker deg masse lykke til. Vær sterk, ikke gi opp! Klem!
LettBris Skrevet 12. august 2011 #10 Skrevet 12. august 2011 Off, for en lei situasjon! Jeg vet at det kan være vanskelig, men prøv å kutt tvert av med det meste av nattlige "rutiner". Jenta di skjønner raskt at det nå er endringer ute og går. Hold ut og vær sterk. Om ei uke eller to vil alt være verdt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå