Jenny-penny Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Når vi spiser middag eller mat utenom snuppa's måltider skulle jeg gjerne gitt henne noe hun kunne momse på. Hun har jo kun tre tenner. Kjøpte Hipp babykjeks, men det var håpløst og grisete. Noen med gode tips?
Evigheten Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Agurk, tomat og mais brukte vi, da hadde ho to tenner nede og masse å jobbe med Brukte også mye maiskroker og puffa ris. Her fungerte heller ikke Hippkjeksen no særlig..
kinaputten Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 har skrevet litt om det på bloggen http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/08/baby-vennlig-fingermat.html
..snøklokke.. Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 ALT er grisete i den alderen, slik er det før de spiser fint selv, og det er lenge til.. Mariekjeks, kavring, havrekjeks, tynt knekkebrød er eks på ting de kan spise selve. De suger på det og bløter det ned til noe kliss, men det går jo fint! En brødskive kan de også ha å holde selv, og suge/gnage på..
MillaLilla Skrevet 12. august 2011 #5 Skrevet 12. august 2011 Hvis du har groennsaker til maaltidet, saa er det jo supert aa gi det (her i huset faller raa brokkoli, dampet asparges og gulroetter i alle versjoner spesielt godt i smak). Frukt er ogsaa fint - eplebiter uten skall, f.eks. Pastaskruer, broedskalk, lefse som er tett rullet sammen (saa den passer fint i haanden), og dessuten cheerios (men det vet jeg ikke om finnes i Norge? Smaa frokostblandingsringer, ikke helt ulikt puffet ris), er ogsaa favoritter hos lillerusken. Lillerusken har forresten bare to tenner, men det hindrer henne ikke i aa spise "ordentlig" mat med langt stoerre entusiasme enn jeg klarer aa oppdrive for babymosene.
lillespire08+10 Skrevet 12. august 2011 #6 Skrevet 12. august 2011 Mitt tips er riskjeks. Den sutter og gnager hun på ei lang stund. Har to tenner, men tror ikke antall tenner er utslagsgivende for hva de kan spise.
*smula* Skrevet 12. august 2011 #7 Skrevet 12. august 2011 Ja, det blir gris uansett. Ta på sånn smekke med ermer og plastunderside, også er det bare å belage seg på å vaske stol og gulv etterpå. Mange gode tips om hva de kan spise over her.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 12. august 2011 #8 Skrevet 12. august 2011 her har godgutten lagt sin elsk på erter mais og gulrot blanding...disse frossen posene(lunker det selvfølgelig)....sitter å piller og plukker og gomler og koser seg;) vi hadde til middag en dag og han satt litt utolmodig så han fikk en av hver sort på brettet sitt og skinte som det lyset han er hehehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå