Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Blir gal av denne mensen. Ikke kan jeg gå på p-piller heller pga fare for blodpropp:( Hormonspiralen har jeg tatt ut for en periode siden jeg begynte og småblø Ellers har den fungert helt supert! Blør man mindre om man tar ibux under hele menstruasjonen?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 bux er blodfortynnende så kan aldri tenke meg man blør mindre om man tar det.... hva med å sette spiralen inn igjen? minipiller? kobberspiral? (selv om jeg har hørt man blør mer av denne)
Gjest ->>- Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Du blør mer av ibux. Hormonspiral eller minipiller kan være til hjelp, men småblødninger er jo irriterende. Medisinen Cyklokapron kan hjelpe mot store blødninger, men legen din må foreta en vurdering av om du har så stor risiko for blodpropp at du ikke kan bruke denne. Dersom du er ferdig med barn, kan du få brent slimhinner i livmor og redusert blødningene mye.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Slet selv med kraftige blødninger tidligere, ble bedre etter jeg fikk hormonspiralen, så nå har jeg ikke mensen lengre.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Jeg fikk Cyklokapron av fastlegen. Det funker! Brukes ved ulike typer blødninger Cyklokapron inneholder traneksamsyre, som hindrer det enzymet som løser opp levret blod (koagel) i å virke. Dette motvirker blødninger i vev og indre organer, reduserer blodtapet og gjeninnfører en “normal” tilhelningsprosess. Cyklokapron brukes ved kraftige menstruasjonsblødninger, ved blødning eller blødningsrisiko (ved økt aktivitet i enzymene som løser opp levret blod), samt ved arvelig angionevrotisk syndrom (sykdom med lokale oppsvulminger i hud, slimhinner m.m).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå