Gå til innhold

Vennine-dilemma.. Håper noen kan hjelpe.

Anbefalte innlegg

Jeg har en vennine som egentlig har blitt mer en bekjent. Jeg har gjort noen forsøk på å opprettholde kontakten. Og ber henne stadig når våre fellesvenner treffes. Og for hver 10.gang jeg ber hun svarer hun ja, ellers tar hun seg ikke bryet til å svare i det hele tatt.

Jeg begynner å bli litt lei av at det er bare jeg som tar kontakt og tror jeg egentlig er litt lei henne nå. Men nå skal jeg feire bursdagen min og alle våre fellesvenner kommer, men jeg vet ikke om jeg skal be hun eller ikke.

Hun kommer mest sansynlig ikke likevel og om hun kommer sitter hun bare der og ser fortapt ut.

Våre felles venner har det på samme måte som meg, så det er ikke bare meg hun overser.

Er jeg slem om jeg lar dette vennskapet bare dø ut og ikke ber henne noe mer?

Fortsetter under...

Jeg kunne ha vært venninna di... jeg sliter voldsomt om dagen, har egentlig nok med meg selv :/ Ikke nok med at jeg sliter, så har jeg fryktelig dårlig samvittighet for at jeg ikke er mer med venner. Ingen vet at jeg sliter heller, fordi jeg vil ikke si det til noen. Bare tanken på å være sosial, gjør meg matt og sliten :( men, jeg kjenner at når folk tar avstand og ikke inviterer meg (selvsagt skjønner jeg grunnen) så får jeg det attpåtil å tenke på. Værsåsnill, inviter venninna di selvom du vet hun kommer til å si nei. Det er helt sikkert en grunn til at hun er sånn.

Jeg må være ærlig å si at jeg det heller handler om at hun og er uinteressert... Og syns det er vanskelig å svare nei... og derfor svarer innimellom.. Syns det høres ut som hun har liten interesse av å møte dere..og jeg hadde ikke invitert henne om dette har pågått over tid..hadde det blitt spørsmål ved dette senere så hadde jeg vært ærlig og sagt d slik du sier d her... at hun virker distansert..

Eller du kan ringe henne og prøve å finne ut hva som er prob...

Annonse

Inviter i hvertfall, kan tenkes hun har sosial angst eller noe? har også venninner der kontakten er rimelig enveiskjørt i perioder, og noen kommer nesten aldri når de er invitert, av forskjellige grunner, men jeg inviterer alltid på tross av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...