Mamma4livet Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Jeg er nå i uke 31 og vurderer å melde meg på ett eller flere av kursene som Ullevål tilbyr, bla fødelsforberedelse og smertelindringer. Er det noen som har noen erfaringer med kurstilbudene? Noen anbefalinger?
Light of my life Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Det lurer jeg på også, så dytt dytt
Cruella De Vil Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Hei, jeg var på dette kurset på Ullevål før forrige fødsel, dvs. i 2009. Som førstegangsfødende var det greit å gå på kurs, og jeg fikk endel ut av det selv om jeg visste noe av det fra før også. Jeg er ikke av typen som setter meg ned og leser 100 bøker om graviditet og sånt, da, så de som virkelig har satt seg inn i tingene får nok ikke så mye ut av kurset. Det var fint for samboeren min å få vært med, så fikk han litt innblikk i hva som skulle skje også. En del av kurset gikk med på å se på div. videoer som for så vidt ikke var så interessante, men litt underholdende (husker bl.a. engelske kvinner som insisterte på å føde mest mulig naturlig, og en som hadde med seg svigermor på fødestuen, jeg tenkte bare "det skal ikke jeg", hehe). Det beste med kurset synes jeg var omvisningen på fødeavdelingen - som førstegangsfødende var det veldig betryggende å vite hvor man skulle møte opp, og hvordan føderommene så ut osv. Så uansett om dere drar på kurs eller ikke ville jeg forsøkt å få med meg en sånn omvisning, i hvert fall hvis dere er førstegangs. Det ble for øvrig fort fullt på disse kursene når jeg skulle ta dem, så det lønner seg å melde seg på fort. De holder endel ekstrakurs, men de blir vel fulle de også. Det er bare å si fra hvis dere lurer på noe mer, så får jeg se hva jeg kan huske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå