Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Babyen min nekter å ta flaske, har prøvd alle flasketuter, og latt det gå flere dager mellom hvert forsøk. Hun griner og vrir seg unna, men er kjempefornøyd når puppen kommer. Er bedt bort til min søsters 30 årslag når babyen er 4 mnd (stor fest med 3 retters og full pakke) og har sååååå lyst til å få "fri" i 4-5 timer en kveld snart. Men det ser ikke lyst ut.. Noen som har tips? Å ta henne med er uaktuelt da hun er en veldig urolig baby som trenger rutinene sine og vi har flere barn så mannen må uansett være hjemme.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Har dessverre ingen tips men jeg sliter med akkuratt det samme, min er 5. Jeg har ikke hatt noe fri og skjønner godt at du vill på fest. Tror egentlig far eller en annen voksen bør prøve litt, men her er far på jobb HELE dagen og besteforeldre har vært på ferier og er langt borte. Men jeg vet ikke...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Ingen smart ide aa bidra med! Har samme problem selv, hadde det med storebror ogsaa! Tror egentlig at de vet forskjellen mellom myk, varm,naturlig, saftig pupp og hard, plastisk silikon! Klarte ikke aa faa noe mat fra flaske til storebroren ble 8maaneder. Heldigvis, snart kan du gi groet med skje! Det gjorde jeg i hvertfall da storebroren ble 5maaneder. Fra da av ble det skje og pupp!
Gjest Madolyn Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Gutten vår tok flaske som bare det fra han var 2 uker, og starta med flaskenekt 2 uker før han fylte 4 mnd... Akkurat når pappaen starta 5 uker ferie/perm og vi skulle starte med puppeavvenning og KUN bruke flaske.. Utrulig surt!! Vi har prøvd å vente til babyen er veldig sulten, uten resultat. Prøvd med tutt nr 1 og tutt nr 2, uten at han vil ha. En gang pumpa jeg ut mm og da var han faktisk litt mer interessert i flaska, men jeg tør ikke å pumpe ut i tilfelle han nekter flaska, og da er jo brystene tomme Prøvde med mme på flaske hver dag i en liten periode, men jeg ble rett og slett veldig deprimert over å få enda et nederlag i ansiktet (har en veldig urolig og krevende gutt på alle måter), så vi gikk bare tilbake til fullamming... Trur noen prøver med 2 flasker; en med sukkervann og en med mme/mm, og når babyen sutter ivrig på sukkervannflaska så er man lynrask og bytter.. Og så er det så klart best at andre enn mammaen prøver, siden babyen ellers vet at den deilige puppen kun er centimeter unna...
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Samme som Madolyn. Sluttet å ta flaske på et tidspunkt. Og jeg fant nylig ut at han ikke liker smaken av mme. Morsmelk drikker han villig. Vel og merke hvis han ikke er trøtt, for da vil han ha pupp uansett!!
lillenims Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Når det er for en kveld sånn, går det fint med koppmating, se http://ammehjelpen.no/artikkel/97/Koppmating Dessuten kan det være lurt å la noen andre (feks pappaen) gi flaske, så slipper ungen lure på hvorfor søren du kommer med den teite gummidingsen når puppen din er 10 cm unna.... Gå ut (og da mener jeg ut på tur, i butikken etc) i mens. Det kan være lurt å prøve før ungen er skrubbsulten, målet er å bli vant med flaska, ikke å fylle opp mest mulig. Husk også at mange ammebarn spiser ofte og lite, så ikke bry deg om at flaskebarn du kjenner drikker 150 ml hver 4. time. Om du ammer hver annen time, må du også gi flaske like ofte (når du skal erstatte enkeltamminger med flaske iallfall), og da blir det mindre i hver flaske, og det kan variere mye hvor mye barnet vil ha der og da. Gi gjerne flaska veldig langsomt og med pauser, se http://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating for forklaring og beskrivelse.
Ane Elise Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Hva med å starte så smått med velling evt grøt noen dager før du skal på den festen der og sjekk ut om hun tåler det. Om hun gjør det så er det bare å kjøre på. Grøt mettes magen mye lenger enn mm Lykke til!! Forresten, trøst deg med at det er flere som sliter med det samma problemet.
Billie Jean Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Jeg prøvde koppmating på sykehuset, funket greit, og ikke noe søl! Ellers finnes det "sugerør" du kan kople på fingeren og la barnet suge på fingeren. Så kommer det melk ut av slangen. Spør på helsestasjonen:) (Kanskje litt kjipt av meg å legge til, men jeg hadde samme problem med nr. 1. Hun tok ikke flaske før hun var 7 mnd. Da funket ingen av metodene overfor... Men denne gangen SKAL det gå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå