mayflower Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Noen som er i gang med prøverørsbehandling ved disse sykehusene og kan fortelle meg om ventetid? Har du mottatt time til forsamtale, i så fall hvor lang tid må du vente? Har du vært inne til forsamtale, i så fall hvor lenge må du vente til neste skritt settes i gang?
Evigoptimisten Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Jeg lurer på det samme. Vår søknad ble sendt tidlig i juli, og fikk brev fra RIsken noen dager etterpå at den var mottatt. Ikke hørt noe etterpå. Løper til postkassen hver dag, og håper oppstartsamtale snart er booket. Utolmodig?? jepp;) Fikk beskjed av min gynokolog om 8 mnd venting, men her inne har jeg lest at det mest sannsynlig går raskere. Håper vi er igang før jul.
camilla136 Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Vi har nettopp vært på forsamtale på Ullevål og ventetiden der er 5 måneder fra de mottar søknad. De mottok vår søknad i midten av mai og vi fikk brev om innkalling til time 5 uker etter at de hadde mottatt søknaden. Vi hadde forsamtale 4 august og venter nå bare på brev om når jeg kan starte på nesespray. Ble lovet innen oktober, men muligheter for september, så 5 måneder fra de mottar søknaden er nok ventetiden
mayflower Skrevet 19. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2011 Da fikk vi brev i posten i dag om at vi står på venteliste (fikk brevet om at de hadde mottatt søknaden for noen dager siden.) Det sto i brevet at vi mest sannsynlig ville ha startet opp med behandling innen 15.01.12. Så da håper jeg at jeg i løpet av februar kanskje har blitt gravid. Det er ikke så lenge å vente med tanke på at vi har prøvd å bli gravide siden oktober 08.
Lillesmurf:) Skrevet 10. september 2011 #5 Skrevet 10. september 2011 Hei Sendte søknad da jeg var hos gyn 25.januar 2011 Forsamtale 21.juni 2011 klart for innringing mens 8.august 2011 Mens 24.august, ringte å fikk "plass" Oppstart synarela nesespray 13.september 2011 Kontroll 11.oktober 2011 Trengte ingen utreding/undersøkelser da dette er noe vi hadde gjort på forhånd før vi søkte.
Lillesmurf:) Skrevet 10. september 2011 #6 Skrevet 10. september 2011 Glemte å skrive at jeg er på Ullevål:)
poca Skrevet 10. september 2011 #7 Skrevet 10. september 2011 Hei, Jeg var hos fastlege først 23.juni og fikk henvisning til dr.Magnus på Aleris. Det tok to mnd før jeg fikk time hos han, men vi sendte søknad til riksen gjennom min manns lege ca 10 aug. Deretter tok det en uke til vi fikk brev om at jeg måtte ta blodprøver (som jeg heldigvis hadde tatt). 9 september fikk vi brev om forsamtale den 22. September . Trodde det skulle ta mye lenger tid. Da jeg var hos Aleris sa de at jeg kunne begynne på nesespray allerede fem dager etter, altså 5.september, hvis jeg ønsket å gjøre det hos dem privat. Og det gjorde jeg! Det koster 28 000 mer enn riksen, men jeg orket ikke vente. De aner jo ikke hvor lang tid det tar og man får ikke ordentlig svar ( hvilket er forståelig, men jeg orket ikke vente i opptil 8 mnd til insett) Visste ikke at Ullevål var et alternativ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå