Gå til innhold

Jordmorkontroll ved ABC i dag:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 16 dager til termin og skal til ( kanskje siste) kontroll på ABC i dag. Gleder meg masse, nå er det ikke lenge igjen. Dagene går supersakte og tankene er for det meste fødsel/ barseltanker og da er det jo ekstrastas å besøke jordmor å få sjekket alt og spurt litt(igjen).

Har masse murringer og kynnere og lurer på hva hun sier om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk det bra på kontroll? Jeg var der i går, men ble en litt amputert kontroll da hun var 25 min forsinka og jeg kom inn 5 min før neste skulle inn... Men alt var bra med knøttet og mor. Hadde tenkt å spørre om hun kunne sjekke grad av modning (11 dager igjen), men fikk meg liksom ikke til det da vi var så forsinka... Men hun snakka om slimpropp og vannavgang når jeg fortalte om mens- og ryggmurringer. :)

Håper du fikk de svarene du trengte.

Skrevet

Hadde helst hørt, "du er i fødsel!" :)

Men det er kanskje en urinveisinfeksjon som har skylden i litt dårlig form og mye smerter i underlivet. Skal forsøke å drikke masse vann+ tranebær til i morgen og håper da at ny prøve viser jeg er bedre og at jeg slipper antibiotikakur nå.

Synn du ikke fikk lenger tid, det er forhåpentligvis også din siste kontroll nå. Er det første barnet ditt?

Skrevet

jeg skullle også på kontroll i går, og syns det gikk veldig lang tid før jeg ble tatt inn, så jeg måtte spørre om de hadde glemt meg. Og ja, timen var ikke satt opp. Og de hadde fullt hele dagen. Men vi fikk det til, tok en kjapp kontroll inne på en av fødestuene. Det var litt rart å sitte inne på en fødestue, det ble liksom så virkelig at neste gang vi er inne på denne stua er det for å føde. Åh som jeg gleder meg.

Skrevet

Så bra at du gleder deg! Når har du termin?

Jeg vet ikke helt om jeg gruer meg eller gleder meg, men gleder meg i hvertfall til å møte babyen. Vi vet ikke kjønnet og jeg er sååå spent på hva det blir. Alle tipper gutt, vi får se;)

Skrevet

termin 14 september men blir svært overrasket hvis jeg går så lenge. Gruer litt mer til smertene denne gangen som jeg vet hvor vondt det kan gjøre, pluss at jeg kommer til å rope etter lystgassen. Men syns forrige fødsel gikk overraskende bra til å være første gang og sitter igjen med skikkelig mestringsfølelse. Og man får jo ofte en lettere og raskere fødsel gang nr 2. Jordmor sa det var vanlig å få panikk når man kjente pressriene komme fordi man da husker hvordan det var sist. Det kan jeg godt forestille meg. Forrige gang krøp jeg lenger og lenger opp i senga vekk fra jordmor, og hun måtte være litt streng og forhandle med meg og love at jeg fikk han ut på 2 rier hvis jeg konsa. Det gikk det :)

Vi har fått vite 3 ganger at dette er jente, men jeg tror det ikke før vi får se det. Har riktignok turt å gå berserk i rosa/lilla jenteshopping de siste ukene.

Skrevet

Hehe, da blir det også spennende å se om det stemmer med kjønnet eller om det likevel blir en gutt. Så flott at du har en så god følelse etter forrige fødsel. Jeg forsøker å lete frem min;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...