Gå til innhold

Ville du tatt fly i uke 37 med 3 cm åpning?

Anbefalte innlegg

Har flybilletter til helgen, skal besøke venner i by 45 min unna i flytid, og ser frem til noe gode dager med venner helt uten barn og mann (siste sjangs før bebisen kommer!). Skal til jordmor og lege i morgen bl.a. for å sjekke åpning.

Har hatt kraftige kynnere de siste 4 ukene...Bør jeg dra hvis jeg har mye åpning? Vil ikke føde på besøk!

Fortsetter under...

Det er ikke sikkert du får velge dette selv. De fleste flyselskaper vil ikke ha gravide etter uke 36 ombord. Noen få tillater inntil uke 38 med legeattest. Pass i så fall på at du får fly tilbake igjen også.

Nei jeg ville ikke reist. Og pga kynnerene du nevner synes jeg det er rart hvis legen lar deg reise. Jeg hadde sterke kynnere 4 mnd før termin med førstemann og fikk ikke lov å fly,,, selv om dette var en flytur på 40 min.

Det er som 07:45 skriver: Du får nok ikke velge dette selv. Du må ha legeattest og være klarert for å fly både frem og tilbake.

Vil tro at du ikke vil bli det i uke 37 med 3cm. åpning. Så du må nok bli hjemme.

Annonse

Takk for svar! Er nettopp kommet fra jordmor som bekrefter at jeg har 1 cm åpning. Hun sier jeg trygt kan fly (Flyet er ikke 'problemet' her, men det å være vekke en helg. Hun sier også det er gode sjangser for at jeg kommer til å føde før termin 7. sept fordi hodet har festet seg. Førstemann kom 5 fager før termin.

Sas og Norwegian tillater begge fyging frem til uke 38 med legeerklaring. Skal til legen om en times tid. Men klarer ikke bestemme meg ennå!! Det vil være så godt å treffe alle vennene igjen og ha tid sammen med dem (bor langt unna) for det blir leeeenge til neste anledning!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...