Silje + marsbaby Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Jeg er 7+5 nå, men har ikke første kontroll før jeg er 11+3, men kan jeg bestille tidlig UL på egenhånd eller må det gå gjennom lege? Og er det noen som vet hvor jeg eventuelt kan gjøre det i Drammen og omegn?
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Jeg har gått hos Gynekologklinikken i Drammen både i forrige og dette svangerskapet. De ligger rett ved siden av Bragernes kirke. Der har jeg tatt tidlig ul, hatt jordmor og blitt fulgt opp av lege. Har faktisk ikke vært hos fastlegen min en eneste gang i noen av svangerskapene. De er veldig flinke og hyggelige der, og jeg kan virkelig anbefale dem. Du kan også sjekke nettsiden deres, tror det er gynekologklinikken.no.
Silje + marsbaby Skrevet 11. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2011 Tusen takk for svar Tok en titt på nettisden deres nå, vet du om det er veldig dyrt for UL der? Sjekket et sted i Oslo hvor det kosta 2500,- for 15 min og et bilde, syns det var litt i meste laget. Eller er det de prisene jeg må regne med?
MammaMø med to små Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 tidlig ul ligger på 1000 lappen ca:)
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Undersøkelser og slike ting er ganske dyrt der når du ikke er gravid, opp mot 500 kr for celleprøve osv... Og det er med henvisning! Men du trenger kun å betale en liten egenandel når du er gravid. Jeg hadde legetime med tidlig ul, celleprøve og blodprøver der i forrige uke, og tror jeg kun betalte et sted mellom 200 og 250 kr.
MammaMø med to små Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 hææ? Kira: er det med henvisning du betalte 250kr ca? eller uten? kan jeg liksom bare bestille time og betale 250kr ca for tidlig ul?
Silje + marsbaby Skrevet 11. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2011 250,- er jo veldig rimelig i såfall! Da veit jeg hvor jeg skal ta UL
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Nå måtte jeg inn i nettbanken for å se etter hva jeg betalte, og egenandelen var på bare 150 kr. Så det var alt jeg betalte. For denne summen fikk jeg legesjekk, ultralyd for å se etter hjerteaktivitet osv, celleprøve og blodprøvene gravide skal ta. Hadde ingen henvisning, men ringte bare og bestilte en legetime. Fikk ikke med bilde da, men man kan vel sikkert spørre om det er mulig. Vet at hun tok ut et bilde og festet det til journalen min..., men tenkte ikke på å spørre om å få et (litt mer stas når babyen er størrre*s*).
Silje + marsbaby Skrevet 22. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2011 Jeg skal til gynekologklinikken nå i dag og da jeg spurte om pris så var det 830,- for tidlig UL.. Rart at det er så stor forskjell. Kan kanskje ha noe med om du går der fast og vært der mange ganger? Hørte om jordmor tilbudet der også, og det høres fristende ut. Takk for anbefalingen av gyneklogklinikken
MammaMø med to små Skrevet 22. august 2011 #10 Skrevet 22. august 2011 Jeg har bestilt time til ul privat på gu-klinikken.. det koster 830kr ja. 150kr i egenandel om du har henvisning. Men er laaang ventetid der.. med henvisning har de ikke ledig time før i oktober. Da skal jeg snart på ordinær ul likevel så... privat ul fikk jeg time til 6.september:)
Mireth Skrevet 22. august 2011 #11 Skrevet 22. august 2011 Hei! Jeg bestilte tidlig ultralyd på st Joseph i drammen. Var hos en kjempehyggelig dame, og mener jeg betalte 800 kr. Da var bilder inkludert. Hadde i forkant hørt at ul apparatet på gynekologklinikken i Drammen var så gammelt, så derfor valgte jeg ikke dem. Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med st Joseph og skam tilbake dit for 3D nå på onsdag
Silje + marsbaby Skrevet 23. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 23. august 2011 De har helt nye apparater på gu-klinikken nå. Hvertfall hos han jeg var hos.
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 23. august 2011 #13 Skrevet 23. august 2011 Hun som tar 3D ul hos St. Joseph jobber 50% der og 50% på Gynekologklinikken (hvis det var hun skotske damen?). Så bestiller du 3D på Gynekologklinikken, blir du sendt videre til henne rett over gangen på St. Joseph:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå