Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #1 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg vet jo at det finnes nettskoler, men det er jo så dyrt, og så må jeg sikkert opp i eksamen i alle fag? Da jeg var ungdom ble jeg fortalt av en tidligere sjef at det er noe med at man kan få praksisplass hvor man jobber i noen år og blir utdannet på den måten. Jeg angrer så utrolig mye nå på at jeg ikke spurte mer om dette. Men håper det er noen her inne som vet noe om det. Er det NAV jeg skal kontakte? Jeg vil så gjerne starte nå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143467144-kom-ikke-inn-p%C3%A5-helsefagarbeiderlinjen-hvilke-muligheter-har-jeg-for-%C3%A5-f%C3%A5-startet-utdanningen-min-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #2 Del Skrevet 10. august 2011 Har du ungdomsrett? Hva kom du inn på? Mange skoler opplever frafall de første månedene, så i praksis kan du begynne på en annen linje, fellesfageneer like, og be om å få bytte etter skolestart. Du kan også møte kontakte skolen og melde interesse, møte opp første skoledag, vente en uke å se om noen elever ikke møter. Ta kontakt med den skolen du har søkt på. Du kan kontakte oppfølgingskontoret (heter det det?) i din kommune og be om råd. De skal ha ganske god oversikt over alternative metoder. LOSA er en nettbasert undervisning på mange småskoler. Da bruker man bedrifter ifm opplæringen i større grad og dette kan du kun ta første år. LOSA ordningen tilbyr de på noen små skoler, der elevene ellers må flytte. Jeg ville forsøkt å kontakte en slik skole og bedt om plass, dersom du kan flytte på deg. Du kan jo også kontakte andre skoler som ikke har fylt opp klassene sine. Dessverre burde du nok ha undersøkt mulighetene for å komme inn før du søkte slik at du kunne søke flere steder med god mulighet til å komme inn, men kanskje småskoler vil ta imot. Verd å undersøke? Alternativt ville jeg forsøkt å få jobb på sykehjem/i hjemmetjenesten el.l. Da får du iallefall et godt innblikk i hva som kreves av deg etter fullført utd, i tillegg vil du ha erfaring når du starter skolen neste år. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143467144-kom-ikke-inn-p%C3%A5-helsefagarbeiderlinjen-hvilke-muligheter-har-jeg-for-%C3%A5-f%C3%A5-startet-utdanningen-min-n%C3%A5/#findComment-143467225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #3 Del Skrevet 10. august 2011 Du kan jobbe i fire år -istedenfor skole. Et skoleår = to år i praksis. Undersøkte det litt når jeg gikk helse og sosial fordi jeg var meget skole lei, men så ble jeg gravid og fikk ikke tatt helsefagarbeiderlinja før barnet var i barnehagen. Men om du skal ta de fire årene i stedenfor, er du egentlig veeeeldig sent ute med å søke på praksisplass. Ville ring undervisningssektoren i kommunen å hørt hvem du evt. skal kontakte Hilsen helsefagarbeider lærling =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143467144-kom-ikke-inn-p%C3%A5-helsefagarbeiderlinjen-hvilke-muligheter-har-jeg-for-%C3%A5-f%C3%A5-startet-utdanningen-min-n%C3%A5/#findComment-143467231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #4 Del Skrevet 10. august 2011 Beklager svaret mitt over, trodde du hadde søkt helse og sosial. Forøvrig ville jeg kontaktet andre skoler ved oppstart for å høre om noen plasser er ledige. Ellers ville jeg takket ja til det faget jeg fikk tilbud om. Du vil få større bredde i din utdanning, og kan jo gå helsefag neste år. 3 år på skole er jo lite sammenlignet med dem som etter treårig begynner på høgskoler og universitet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143467144-kom-ikke-inn-p%C3%A5-helsefagarbeiderlinjen-hvilke-muligheter-har-jeg-for-%C3%A5-f%C3%A5-startet-utdanningen-min-n%C3%A5/#findComment-143467234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå