Gå til innhold

hvor ofte bør barna dusje/ha full kroppsvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

dusjer/bader de hver dag? Eller bruker der klut nedentil og "der det trengs" på småjentene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte gjør du selv? Det blir omtrent det samme her. Vasker hår et par gange i uken og dusjer/bader hver annen/ hver dag.

Skrevet

Her er det storvask en gang i uken og småvask og vask ved behov resten av tiden. Vi kan ikke gjøre det så ofte pga problemer med tør/sart hud...

Skrevet

Vi bader snupp 2 ganger i uka ca.

Er beina veldig møkkete etter barbeintgang, setter vi henne med beina i vasken en stund på kvelden.

Å bade hver dag tørker ut huden.

Skrevet

vi vasker ved behov. vasker håret en til to ganger i uken, og dusjer kanskje 2 ganger. Kommer litt an på hva barnet har gjort, o.l.

Går over med klut når det trengs.

Skrevet

Vi dusjer både storesøster (4,5) og lillebror (1) annenhver dag - da vasker vi grundig kropp og hår.

Utenom dette vasker vi ansikt og hender når det trengs/ for kvelden + at storesøster blir vasket nedentil hver morgen. Lillebror blir jo vaska litt oftere mht at han bruker bleie.

Skrevet

Leah bader eller dusjer en eller to ganger i uka. Men vasker nedentil hver dag pluss hender og ansikt flere ganger pr dag.

Skrevet

Vasker seg hver dag og dusjer annenhver dag.

Skrevet

Han dusjer/bader to ganger i uka. Ellers vasker vi nedentil, ansikt og der han sku være skitten hver kveld. Han er tre år.

• 3 uker senere...
Skrevet

Dusj/bad 2-3 ganger i uken -og ansikt,hender og nedentil morgen og kveld :)

Skrevet

Det kommer litt an på årstid og hva vi har gjort etc. Men siden jeg liker best rene barn og snuppa elsker å bade så blir det ganske ofte.

Om vinteren prøver vi å begrense det litt, da huden lett blir tørr og irritert. Men da er hun heller ikke så skitten.

Om sommeren blir det stort sett hver dag, hun er utejente i gårdsbarnehage og er som regel skitten fra topp til tå!

Når hun ikke bader/dusjer så blir hun vasket godt i ansikt, hender, føtter og stump/tissen med klut.

Skrevet

her i de varmere strøk blir det hver dag dusjen og om ikke hun har vært i havet eller bassenget så vasker vi håret også hver dag, om vinteren annenhver dag hår og dusj, og baby olje er flott for huden

Skrevet

Hele sommerhalvåret dusjer de så og si hver dag (utenom hytteturer, og hvis det er så dårlig vør at de nesten ikke er utendørs) En gang i uka eller sjeldnere får de lov å bade... De andre dagene det ikke er dusj eller bad så vaskes de nedentil, i ansiktet og hender med klut og såpe.

På vinteren dusjer de hver 2. eller 3.dag og de andre dagene vasker de seg med kluten (nedentil osv)

De er to gutter på 7 og 4. Og slik har vi gjort det siden de var babyer (ikke dusj, men bading og vask)

Skrevet

Her bader mellomste mann 1 gang og dusjer 2 ganger i uken. De resterende dagene blir det vanlig kroppsvask:)

Noen uker er det selvfølgelig mer også og da særlig på sommeren.

Han er 4 år:)

Skrevet

2 ganger i uka ca.

Litt kattevask sånn ellers.

• 2 uker senere...
Skrevet

Mine på 4 og 2 har hvertfall 2 faste dager i uken hvor de dusjer eller bader. Så tar vi resten ved behov, som regel er det eldstemann som av og til trenger å dusjes litt mer.

Jeg har aldri sett vitsen med å dusje barn for mye, er jo egentlig ikke helt bra. Men såklart så vaskes de med klut hver morra og kveld.

Jeg selv dusjer ca 3 ganger i uken og synes det er nok. Og såklart, oftere ved behov hos meg også, f.eks om jeg trener e.l. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...