Gå til innhold

Slik ble jeg kvitt kveldsflaska :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres ut som et alkisinnlegg, hehe....

Jeg har da altså en gutt på 18 mnd som et veldig småspist, så vi har gitt han en flaske med velling i senga når han skal sove. Veldig behagelig for oss for han har gledet seg til å få flaska, og har derved vært en drøm å legge. Nå har han blitt flinkere med maten og det var på tide å slutte - ikke minst pga tennene!!

Men, han er jo vant til at legging = flaske.

En meget misfornøyd gutt forsto plutselig ingenting da han ikke fikk flaska si om kvelden og skrek sine modige tårer. Men så kom gubben på at han elsker å tygge på tannkosten, og sendte han iseng med den. Funket brillefint! Så nå er det rett fra badet med tannpussen og rett i senga der han tygger/pusser videre til han sovner med den i munnen.

Og her har jeg grua meg grenseløst til å ta kampenom flaska, og så løste det hele seg med tannkosten. (Bra med ekstra tannpuss også)

Det er ikke alle bekymringer det blir så mye av :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig at det løste seg så greit da.. :)

Her så tar vi kveldsflaske etter kveldsstellet, men før flaska.. Burde nok kvitte oss emd kveldsflaska og, men er jo ikke så lett å ta noe som er kos liksom.. Huff. :P

Skrevet

Eventuelt kan dere bytte ut vellinga med vann? Det gjorde jeg da jenta mi var 14 måneder. Hun fikk melk i flaske når hun skulle legge seg, og det har som du nevnte vært en drøm å legge henne da. Tenkte at det kom til å bli et helvete å bytte ut melk med vann, men det gjorde ikke det:-) Hun så på meg med runde øyne først, litt tvilsom, men jeg latet som ingenting og alt gikk bra. Hun godtar vannflasken, men drikker aldri like mye som av melka.

Min datter er meget småspist og jeg merker at hun nå har sluttet å gå opp i vekt igjen etter kun en liten periode med normal vektoppgang. I tillegg får hun soyamelk som ikke inneholder like mye fett som kumelk, så jeg er ganske så bekymret for jenta mi. Men pga. tennene byttet vi til vann. De dagene hun har spist lite får hun soyamelk på flaske, i håp om at 250 ml kan gi litt av det hun har gått glipp av i løpet av dagen.

Skrevet

HI

Å gå over til vann på flaska er en god ide som jeg vurderte, men han har også perioder der han våkner til på natta og vil ha flaska si. Da får han alltid vann i den og det er greit for han. Men, jeg håper at han vil våkne skjeldnere på natta om vi venner han av med flaskekosen helt.

Litt tidlig å se om det hjelper enda, men jeg er optimist :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...