Gå til innhold

Min mann har fortalt meg noe i dag som jeg egentlig hadde hatt det bedre om jeg ikke hadde visst...

Anbefalte innlegg

Han har en dame på jobben som har jobbet tett sammen med i en del prosjekter. Jeg har såvidt truffet henne, og hun virker hyggelig, karismatisk og hun er irriterende pen.

De var på kick off i helgen, og hun hadde betrodd ham at hun er forelsket i ham. Hun hadde også sagt at hun ikke kom til å gi seg før han var hennes.

Hun hadde drukket, men var visst ikke veldig full. Han sier at han har sagt til henne at det kan hun glemme, han er jo gift med meg. Da hadde hun bare ledd og sagt at "hun skulle nok klare å få ham på andre tanker".

Jeg stoler jo på ham, men blir uansett usikker og trist. Tenker på om hun skal skru på sjarmen for fullt og klare å overtale ham som hun sier. Hun er ung og barnløs med god utdanning og bra lønn, mens jeg er 20 kg overvektig, har et barn fra før som krever masse tålmodighet fra mannen min og vi klarer ikke få barn sammen.

Føler meg utrygg.

Min første tanke var å ringe hurpa og be henne ligge milevis unna, men samtidig tenker jeg at det sikkert er mer klasse over å heve seg over det.

Fortsetter under...

det er nok det første jeg og hadde hatt lyst til, men er helt enig at det er "mer klasse" over å la vær. Tror mannen din kommer til å respektere deg mye bedre om du takler dette på en bra måte.

Syns mannen din virker som en utrolig fin fyr, ikke minst fordi han forteller deg dette. Og jeg forstår kjempegodt at du føler deg utrygg, dette hadde nok jeg også, uansett om jeg hadde set tut som en supermodell eller vært overvektig..

Mannen din syns nok også at dette er ubehagelig. Og det er nok derfor han sier det til deg..

Eneste du kan gjøre er å heve deg over dette og fortsette med å vise at du er den perfekte dama for han. Ikke bli den "sjalu, bitchy, sure" kona som er vanskelig å leve med.....

Uff, dette er kjipt..:/ Jeg hadde ringt henne og tatt en moden og voksen prat. Ikke noe suring, men fortell henne at du vet om det hun sa.

Jeg var borti det samme for 4 år siden, og da var jeg gravid i tillegg... Mannen min jobbet tett med ei utrolig pen dame, og de reiste på masse seminarer i helgene. For å gjøre historien kort så stakk han av da barnet vårt var 4 uker, og de to bor sammen idag. Hun er stemor til barnet mitt, og jeg har enda ikke greid å snakke med henne. Jeg har heller ikke greid å gå videre med livet mitt, jeg var helt knust den gangen, og det gjør ufattelig vondt enda.

Vi henne at du og mannen din har ett såpass åpent forhold!

Lykke til, og klem til deg:)

Så flott at du har en ærlig mann, HI! Bare synd han er litt vél ærlig. Han ville nok, ved å fortelle deg dette, vise at du kan stole på ham, men visse ting er det kanskje best å ikke vite (som du selv sier). Han elsker deg og ønsker å være sammen med DEG, dette viser han igjennom denne handlingen. Bare synd han er en "typisk mann" og ikke skjønner at enkelte ting gjør vondt verre.

Er enig i at du ikke bør oppsøke denne dama på noen som helst måte, men du kan jo gni det litt inn da ;) Ta på deg et antrekk du føler deg flott i, smink deg og fiks håret, og tropp opp på jobben til mannen din ikledd et STOOOORT smil =)

Sender deg en klem, dette går nok fint..

Hadde jeg visst hvem hun er så skulle jeg gitt henne the evil eye ;)

Huff, 19:37, så utrolig leit å høre om det som skjedde med deg. Det er så utrolig vondt å bli forlatt av den man elsker, spesielt til fordel for en annen. Skjønner du har det kjempevondt, det gjør jeg virkelig.

Meeennehhhh... Tror du det hjalp hi, eller skremte du henne bare mer nå?

Annonse

Jeg vet ikke helt, jeg. Ser at mange her mener at ærlig mann er herlig mann, men det er noe ved den voldsomme ærligheten hans som på et eller annet vis skurrer for meg.

Han burde vite at slik informasjon sårer deg, og så lenge han vet det, ville han holdt dette for seg selv. Hvilket får meg til å mistenke at det er noe annet han prøver å fortelle deg. Uten at jeg på bakgrunn av infoen du har gitt kan gjette meg til hva.

I hvilken setting fortalte han deg dette?

uff... klem til deg 19.37, forstår GODT at det gjør vondt enda!!

en annen tanke HI... Jeg har selv vært i en lignende situasjon som din mann er i nå. Hadde en på jobb som jeg mistenkte var interessert i meg. det gjorde ingenting, vi hadde en fin tone, han var kjekk å snakke med og det var herlig å føle seg likt på en måte... MEN den dagen han sa til meg at han faktisk var interessert, ble jeg uvel! Det var rett og slett ubehagelig å være i nærheten av han på jobb. Jeg klarer ikke snakke med han lenger så jeg unngår han i pauser og på møter. før satt jeg alltid med han, nå ser jeg ikke på han lenger. redd for å sende ut feil signaler.

men det er også bare ekkelt, jeg har mistet hele respekten for han og det gode vennskapsforholdet jeg (trodde) jeg hadde til han, er ødelagt.

Kan jo hende din mann har det på samme måten med denne dama. kan jeg faktisk tenke meg. det ødelegger ganske mye når noen sier noe sånt. og den gode tonen som de kanksje har hatt tidligere, er kanskje vekk nå.

Oi oi oi...Hun prøver å stjele mannen fra deg, og hun kan lykkes dessverre.

Her må du kjempe med nebb og klør tenker jeg.

Synes du skal snakke med mannen din og fortell hva du føler.

Synes også du skal ta en snakk med henne og fortelle hvordan dette er for deg og hva du ønsker av henne.

Hun har ingenting med å grafse på¨mannen din.

Takk for støtten jenter, jeg tror nok jeg skal heve meg over det ja.

Jeg har sagt det til ham også at dette var det vondt å få vite. da ble han lei seg, for han mener at å fortelle meg det er en kjærlighetserkæring. Han tenker jo at den viktigste delen av det er at han har avvist henne og fortalt henne at det er meg han elsker. Samtidig synes han sikkert det er smigrende og hyggelig at han fortsatt er attraktiv, men det innrømmer han jo ikke. (Men jeg skjønner jo det, ville vel blitt smigret selv)

HI

Huff så tragisk. Sånne damer har jeg lyst til å snike meg inn til om natten, bedøvende , omskjære , sterilisere og sy igjen glefseglufsa etter at den var ettertrykkelig stappet med sement!

Og så ta en strikkepinne og slå hull på fordelene.

Huff, greit at dette er et debattforum, men kan vi ikke bare støtte hverandre for en gangs skyld? hvorfor sette mer griller i hodet på hi i en allerede vond situasjon?

Vet du, la tvilen komme mannen din til gode. Ikke tro det verste om han med en gang. Jeg ville stolt såpass på mannen min at jeg hadde tatt dette som en tillitserklæring og ikke som et forsøk på å hinte om et eventuelt utroskap, eller hva det nå hintes til av noen anonyme her....

Annonse

Kun tida kan vise hva som vil skje. Kanskje mannen din bare ville være ærlig og ikke tenkte på hvilke bekymringer du nå vil føle.

Men det er uansett ikke lurt av ham å gå inn i et forhold under slike omstendigheter.

Selv om HI føler seg sårbar fordi hun ikke blir gravid, er det jo ikke sikkert at denne karrierekvinnen er klar til å få barn på løpende bånd. Mest sannsynlig ønsker hun å jobbe i 5-10 år til før hun tenker på å få barn.

Kjære HI, dette er noe min mann kunne ha fortalt. Han er ikke bare mannen min, men også min bestevenn og vi forteller hverandre alt. Han skjønner bare ikke, som veldig mange menn ikke gjør, at noenting er det best å holde for seg selv. For mannen din var det sikkert naturlig å fortelle dette til deg, og det er jo egentlig en fin ting.

Jeg syns ikke du skal høre på dem som mener at det kanskje ligger mer bak. Det er virkelig ikke noe poeng å lage problemer ut av ingenting. Jeg mener at dersom man jevnlig går rundt og lurer på om mannen er utro, "betydde det han sa nå at han egentlig har hatt sex med henne", så er det ikke noe godt forhold. Det høres ut som om dere har det fint sammen, og han høres ut som en bra mann.

Jeg tenker sånn at dersom mannen min elsker meg og respekterer meg, så er han ikke utro. Hadde han noengang vært utro, så hadde det vært på hodet ut døra. Ingen diskusjon.

Jeg skjønner at du blir lei deg, men snu det heller om og tenk hvor utrolig tåpelig denne dama egentlig er. Hvor lavt kan man synke? Hun er tydeligvis fullstendig klar over at hun er pen, og det finnes ikke noe mer usjarmerende enn det, samme om det gjelder kvinner eller menn. Jeg kan heller ikke tenke meg noe mer patetisk enn å måtte overtale en mann til å bli sammen med meg. Men hun skjønner antagelig ikke hvor dum hun egentlig er!

Jeg synes ikke at du skal overse dette helt. Jeg tipper at dersom hun skjønner at mannen din forteller deg dette, blir hun rimelig spak. Jeg hadde passet på å treffe henne tilfeldig. Så hadde jeg sagt noe helt normalt, men som gjør at hun skjønner at du vet, og smilt nedlatende. Feks "Jeg hørte dere hadde en fin kick off, og jeg skjønte på mannen min at det ble en del fylleprat. Eller, jeg regner jo med at det var det det var ".

Kjære deg HI,

joda, jeg kan se at det kan vekke sjalusien i deg det som din mann fortalte deg. Men... husk nå på at han AVVISTE denne damen. Og det ganske bastant slik jeg forstod det. Det er det du må fokusere på. So what om du ha noen ekstra kilo i forhold til henne, han valgte å være tro mot deg. Og hva så om DU synes at hun er penere enn deg, det synes tydeligvis ikke din mann, han valgte deg over henne. Hva så om han synes det er smigrende, det ville vel de fleste på ett eller annet vis, men likevel.... HAN VALGTE Å VÆRE TRO MOT DEG! Dette betyr noe.... han er glad i deg, ikke henne, men i deg. Tenk at du er så heldig, du har en mann som andre damer misunner deg, og han velger faktisk deg. Vis han at du er glad for at han valgte deg, si det til han, klem og kyss han for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...