drømmebaby Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Jeg har murring og stikking nederst i magen og på sidene (eggstokkene?), tisser mye oftere, har hatt ekstremt hodepine i 3 dager som nå har gidd seg (heldigvis). Hvis det viser seg at jeg er gravid, er jeg 3+3 nå, men er det tidlig med symptomer? Noen med samme "problemer" som meg? Jeg testet negativ søndag morgen, så regner med det var for tidlig - tenker å teste igjen på mandag morgen Synes også jeg har fått (bitte)litt mage, er ganske tynn og når jeg trekker inn magen er det fortsatt en kul helt nederst (noe som ikke har vært før).. hmm, håper ikke dette er ønsketenking Den murringa (det som ligner messmerter) har vart i +/- 6 dager, og da jeg skal ha uka mi har jeg bittelitt vondt dagen før bare.. Hmm.
ec71 Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Dersom jeg har en spire, så er jeg i dag 3+0. Symptomer syns jeg jeg har hatt helt sia EL. Jeg har også til vanlig mensmurringer dagen før TR kommer, men denne PP har jeg hatt murringer og stikking og strekking helt fra 1dpo. Men tempen min er ikke høyere enn vanlig, så det er sikkert bare kroppen min som lurer meg. Men IKM er på lørdag, så vi får se...
Roselilly Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 Jeg tok en test i går hvor jeg fikk en blå skyggestrek - den ble sterkere jo lenger den lå. Hvis jeg er gravid er jeg 3+4 i dag. Turde ikke teste i dag Fikk lett kvalme og hodepine bare 3-4 dager etter el. Fikk murringer i magen fra to dager etter el, tror jeg, og det ble sterkere etter hvert. Var fra to dager etter el ekstremt oppblåst i magen - uten at det virket som om det var luft. Dette er heldigvis bedre nå, men forrige tirsdag-onsdag (3-4dpo) var det så ille at jeg så flere kikke på magen min! (normalt er den ganske flat). Hadde flere hodepinefrie dager nå, men så kom den tilbake i dag igjen. Jeg har siste uken omtrent måttet opp og tisse hver natt på samme tidspunkt, er ellers ikke oppe om natten. Hva mer... jo, har vært ekstremt lettrørt! Og så har jeg hatt masse murringer i magen! I dag er jeg ekstremt trøtt og i går og i dag mye mer kvalm enn tidligere. Men det går i bølger. Fikk et enormt kviseutbrudd 5-6 dager etter el også, men det roet seg på et par dager - pussig! Hadde en dag med veldig svie i fortennene (har jo hørt om folk som klør i tennene ifm graviditet - mine svidde!), har kjent antydning til det etterpå, men stort sett borte. Og en dag hadde jeg masse stikninger fra lysken og nedover innsiden av venstre lår. Siste nettene har jeg begynt å drømme mer enn normalt også. Og i går ble brystene litt ømme, i dag enda mer. Kan virke som om blodårene er litt tydeligere også. Jeg regner vel egentlig med at det blir en klar positiv test en av første dagene.... men man vet jo aldri. I motsatt fall må jeg si at kroppen min må ha det veldig morsomt med å lure hodet mitt - eller er det hodet som lurer kroppen...? ) Så hvis jeg er gravid er det absolutt mulig å få symptomer så tidlig!! Jeg kjenner kroppen min veldig godt, men har aldri vært borti dette tidligere! Krysser fingrene for oss!
Roselilly Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Glemte å skrive at tempen min også har vært helt anderledes denne måneden enn tidligere. Den gikk rett opp etter el, hold seg helt stabil på eksakt samme temp i flere dager før den gjorde et nytt hopp og har nå holde seg på akkurat det nivået (eksakt!) i 3-4 dager igjen. Har aldri målt så høye temperaturer tidligere.
12Januarspire Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Jeg er ikke sikkert på hvor langt jeg har kommet enda, men trur jeg er omtrent like langt som deg. Symtomene mine er ikke mange men merkbare, jeg er mye trøttereenn vanlig, sovner mitt på dagen, har akkurat våkenet på sofan nå og det viser seg at jeg har sovet i nesten 1 time.. Jeg har ømme brystvorter, det svir når jeg kommer borti dem, også tisser jeg veldig ofte.. Har kastet opp en del idag, så det er noe jeg har fått de siste 24 timene, jeg har vært skikkelig kvalm, men ikke kastet op, før i dag..
drømmebaby Skrevet 10. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2011 Aprilbaby: Okey! Tydelig at noe skjer har du testet positiv? Har ingen ømme bryster enda og heller ikke trøttere enn vanlig og ikke kvalm.. men tissing, stikking nederst i magen og økt utflod (ekstremt ekkelt) er det jeg har merket. Dette har jeg aldri opplevd før så jeg tror det er noe på gang
drømmebaby Skrevet 10. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2011 da er jeg 4 dager før deg vi må gi hverandre et vink når testen viser et stort + tegn! men her var det jaggu mange forkortelser jeg ikke skjønner noenting av, haha Får håpe det med kropstempen din har noe med spiren og gjøre
drømmebaby Skrevet 10. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2011 Er du også 3+4? woow, da seiler vi i samme båt :-D Jeg har sykt mye luft i magen som plager vettet av meg, det er liksom.. litt flaut og ubehagelig når jeg jobber med mennesker hele dagen.. Vi har mye av de samme symptomene, gøøy Aprilbibi på oss da? haha, jeg drømte her om natta om saftige epler.. hva søren liksom! Svie i tennene og kviser har jeg ikke hatt.. lucky me og heller ingenting med lysken. Brystene er også normale. Hm .. Det med at vi har vondt nederst i magen (murringer) er jo ingenting vi kan "lure" oss selv med, eller kroppen.. vi kan jo ikke få vondt uten at vi virkelig har det mener jeg kvalme og slikt kan jo være at vi lurer oss selv med..(?) hvis du skjønner hva jeg mener Jeg også kjenner kroppen min, og jeg har vondt bare 1 dag før uka mi, og nå har jeg som sagt hatt det sånn i rundt ei uke.. :s Jaa, krysser fingrene for oss - så gøy at vi er like langt på vei
12Januarspire Skrevet 10. august 2011 #9 Skrevet 10. august 2011 Ja, har tatt 3 tester og alle var positive Så da stoler jeg på de. <3
drømmebaby Skrevet 10. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2011 Gratulerer så mye! 3 tester kan vel neppe gi falskt svar. Tror du jeg kan teste meg på tirsdag morgen og være sikker på rett resultat? IKM er denne helga som kommer! jeg hadde trodd det var helga etter der.. hjelp, håper for all del at jeg kommer helberget gjennom helga.. Det er vel ikke derfor jeg har hatt stikking/murring over 1 uke vel? pleier å ha vondt bare dagen før ellers. Har ikke mulighet til å kjøpe g-test før på mandag, så tirsdag morgen får jeg svaret. For når man skal regne ut syklusen, da skal man ta med den uka man har mensen? for da har det gått 31 dager på tirsdag morgen, og har jeg ikke fått tanta på besøk i helga.. daa er det vel håp?
Mother Gothel Skrevet 10. august 2011 #11 Skrevet 10. august 2011 3+6 her hvis jeg er gravid. Er veldig kvalm, har magesmerter (rare menssmerter), er trøtt og er sulten hele tiden. Håperhåperhåper Tatt negative tester på søndag og i dag. Argh! Hvis tanta kommer nå, da blir jeg grumpy!
12Januarspire Skrevet 10. august 2011 #12 Skrevet 10. august 2011 Sjansen er jo der og det høres jo lovende ut.. Syklusen er fra første mensdag ja.. Masse lykke til, krysser fingrene og sender babystøv ********'--******'' =D
stoltmamma_86 Skrevet 10. august 2011 #13 Skrevet 10. august 2011 4+3 om jeg er gravid..Hadde ikm i går 10.08 og tanta bruker komme på dagen hos meg.. Begynte å bli småkvalm for ca 2 uker siden som gradivs har tatt seg opp, og i dag har jeg brekt meg 3 ganger, ekstrem kvalm hele dagen i dag! Hatt mye stikninger nede på venstre side i over ei uke, og noe på høyre side som har kommet de siste dagene.. Ekstremt trøtt (noe sambo har lagt merke til, hehe) og endel humørsvigninger. Ekstremt ofte på do, og har måttet på do om natta to netter, noe jeg aldri ellers må.. oppblåst til de grader, og mye luft..Bruker å være oppblåst dagen før ikm og noen dager etter men ikke to uker før slik som nå..+ luft i magen.. Har ikke noe særlig ømme pupper (som jeg bestandig har når jeg har mens) de føles heller tyngre, og "svir" på ene puppen om jeg kommer borti..Økt utflod.. Signerer som mtm, kommer tanta nå så blir jeg grinete!! Har prøvd siden nyttår, så håper virkelig spiren sitter nå!
ajnur Skrevet 11. august 2011 #14 Skrevet 11. august 2011 Slenger meg på her jeg og. Skulle fått mensen igår, men den kom ikke, ikke idag heller. Har tatt 4 gravi-tester, alle er negative! hmmmm.. Jeg er heeelt tørr nedentil er ikke tegn til tante rød en gang.... Hvordan kan jeg ellers sjekke om mulig graviditet???
drømmebaby Skrevet 11. august 2011 Forfatter #15 Skrevet 11. august 2011 Takk for det Lykke til selv!
drømmebaby Skrevet 11. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 11. august 2011 En dag før meg du da Samme symptomer som meg bortsett fra at jeg er ikke kvalm. Tok test forrige søndag jeg også, den var negativ. Men tror på tirsdag at den MÅ være sikker da.. positiv forhåpentligvis Ønsker dette så mye, så kommer tanta på besøk blir jeg knust.. :s
drømmebaby Skrevet 11. august 2011 Forfatter #17 Skrevet 11. august 2011 En dag før meg du da Samme symptomer som meg bortsett fra at jeg er ikke kvalm. Tok test forrige søndag jeg også, den var negativ. Men tror på tirsdag at den MÅ være sikker da.. positiv forhåpentligvis Ønsker dette så mye, så kommer tanta på besøk blir jeg knust.. :s
drømmebaby Skrevet 11. august 2011 Forfatter #18 Skrevet 11. august 2011 MTM: En dag før meg du da Samme symptomer som meg bortsett fra at jeg er ikke kvalm. Tok test forrige søndag jeg også, den var negativ. Men tror på tirsdag at den MÅ være sikker da.. positiv forhåpentligvis Ønsker dette så mye, så kommer tanta på besøk blir jeg knust.. :s
drømmebaby Skrevet 11. august 2011 Forfatter #19 Skrevet 11. august 2011 JENTE_FRA_NORD: Høres ut som om dette er noen tydelige symptomer.. Du har ikke tatt test da? Det skal vises på en test nå som du godt ute i uke 4 Signerer du som mtm? men den personen var jo 3+6 på vei?
drømmebaby Skrevet 11. august 2011 Forfatter #20 Skrevet 11. august 2011 AJNUR: Hm, merkelig.. Du kan få sjekket det hos legen ved å ta blodprøve tror blodprøven sjekker hvor mye HCG du har i kroppen.
stoltmamma_86 Skrevet 11. august 2011 #21 Skrevet 11. august 2011 Det jeg mente var om tanta kommer nå så blir jeg grinete ^^ Testa i dag 1 dag over ikm og neg test..TR er heller ikke kommet enda.. Har heller ingen tegn på at hun skal komme..er helt forferdelig å gå rundt å vente..
Irene Adler Skrevet 14. august 2011 #22 Skrevet 14. august 2011 Heiser opp denne tråden. Liker å lese om symptomer:) Har vært ufattelig sur siste uka; glefser og kjefter for den minste ting. Vonde pupper og varm; iblant nesten som hetetokter. Murringer. 4 dager over IKM, men orker ikke teste. Har hatt nok skuffelser. Har hatt uforutsigbare sykluser siste tiden, lenge mellom. Tror heller ikke jeg har hatt EL denne syklusen, ingen positive ELtester. Har hatt ferie og tatt det med ro. Tar opp igjen mer systematisk prøving til høsten.
Gullungane Skrevet 14. august 2011 #23 Skrevet 14. august 2011 Eg har masse symptomer og det var slik eg kom innpå tanken om at eg kunne være gravid. Eg er vel kanskje en av de få her inne som ikke har planlagt eller prøvd å bli gravid. For en drøye uke siden fikk eg en kvalme som varte hele dagen, stuptrøtt om kvelden og slik fortsatte det til over helgen. Mandagen begynte eg å ane at her hadde eg typiske gravidsymptomer. Sist tr var ca 19 juli og eg har hele tiden gått på p-piller,hmm. Tirsdag tok eg test, og den var negativ som forventet.(har tatt et par tester etter det også som var negative). Etter dette har eg selvfølgelig begynt å kjenne ekstra godt etter andre symptomer, du blir jo helt opphengt i slikt når du først begynner:) Etter det slo symptomene inn for fullt. -kvalme som varer fra morgen til kveld (en lett utgave av kvalme, har hatt ekstremkvalme i tidligere svangerskap, men det er jo ennå tidlig) - murringer - sykt nok,harde fine hvite negler, noe eg pleier å få under graviditeten - råmelk i brystene - plutselig syns eg at fuktighetskremen eg har brukt i lang tid, stinker noe grusomt, og alle andre lukter er sykt forsterket - og sist men ikke minst er det første ikm-dag idag Har tenkt å ta en test imorgen, og hvis den ikke slår ut er eg helt i villrede. Kva dette ellers kan være vet ikkje eg!! Noe som kan tale imot at eg er gravid er at spesialister mener at det er hcg-nivået som gjør oss kvalmne i svangerskapet. Hvis det er tilfelle er det jo litt merkelig at eg har vært kvalm i over en uke, mens graviditetstestene (som måler hcg-nivået) ikke slår ut. Min teori er at hcg-nivået kanskje ennå er for lavt til at det slår ut på tester, men nok til at det gjør meg kvalm. Er forresten veldig spent på om din test viser positiv. Regner med at du er innom og forteller hvordan det gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå